Ülekaalulisus 09.12.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Ma olen 16-aastane tüdruk. Minu kinnisidee ei ole küll kaalulangetamine. Aga nüüd viimase pooleteise aastaga ma võtsin juurde ligi 7 kg. Ma olen 169 cm pikk ja kaaluks on mul 72 kg. Mul oleks suur soov saada kaalukategooriasse 60-65 kg. oleksin väga tänulik, kui oskad soovitada mida teha. Ma teen trenni ja vahepeal üritasin ka vähem süüa. Aga mitte midagi ei juhtunud. Aga iseenesest ma ei ole paks. Vähemalt enda arust.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna sellises vanuses veel kasvatakse, siis on võimalik, et kaalutõus on seotud kasvuga. Kui ei, siis tuleb vaadaata üle kogu toitekäitumine. Kõige enam kaalu tõstvad faktorid on ebaregulaarne toitumine koos liiga pikkade söögivahedega, liigne maiustamine ning magusate jookide tarbimine, liigrasvase toidu söömine ja vähene puu- ning köögiviljade tarbimine. Väheoluline pole seegi, kuidas toidukorrad meie päevas jagunevad. Kui soovid kaalu pisut langetada, siis olgu hommiku ja lõunasöök toekamad ja õhtusöök kergem toidukord. Ühtegi toidukorda vahele jätta ei tohi ning hommikusöök on vaat et päeva kõige olulisem toidukord. Lõuna ja õhtusöögi vahele võib jääda kerge vahepala, et vältida seeläbi õhtust ülesöömist. Kuigi mainid, et teed trenni, siis tuleb jälgida ka seda, et treeninguvabadel päevadel liiguksid samuti piisavalt.
Heade soovidega, dr.Ehala