Ülekaal 17.11.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist
Olen 38 aasta vanune naine ja mureks suurenev kehakaal. Olen 3 lapse ema ja enne viimase lapse sündi kaalusin 57kg. Kui jäin viimase lapse ootele, siis jätsin päeva pealt suitsetamise maha ja peale sünnitust jäi kohe kümme kilo selga, ehk siis 67 kg. Laps on nüüd 6-aastane ja mina olen selle aja jooksul juurde võtnud 6 kg.
Soetasin juba omale ergomeetri ja praktiliselt olen loobunud magusast, kuid kilod mitte ei lähe ära, vaid tulevad mühinal juurde. Püüan tervislikumalt toituda ja joon nii vett, kui ka teed päris palju päeva jooksul. Urineerin tihti ja peaks eeldama, et mürgid tulevad välja ja kaal alaneb, kuid lootus hakkab kustma. Mida teha, või kellelt abi otsida?
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil läbida nii tervisekontrolli kui vaadata üle oma toitumis- ja liikumisharjumused. Selleks võite esmaseks nõustamiseks pöörduda perearstile või tulla ka minu vastuvõtule (Info ja registreerimine: toitumine@kliinikum.ee). Vastuvõtud toimuvad Tallinnas ja korra kuus ka Tartus. Nõu oma toitumisharjumuste parandamiseks saate lisaks netileheküljelt toitumine.ee
Heade soovidega, dr.Ehala