seedimine 23.08.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere!
olen 24a. tüdruk ja mul on lapsestsaati olnud probleeme seedmisega. Käin nädalas 1x ainult wc-s:(. Mul on probleeme nii kaalust alla saamisega. Olen niigi suht liikuva eluviisiga.Äkki oskate soovitada midagi???
mina tänan K
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui teie probleem on eksisteerinud lapsepõlvest saadik võib olla tegu ka mõne kaasasündinud soole muutusega, mistõttu seedetegevus püsib aeglasena. Vaatamata sellele, et olete liikuv tasub siiski üle vaadata oma toitumisharjumused. Seedimise kiirendamise seisukohast on oluline piisava koguse vedeliku tarbimine, eelistatavalt vee näol (1-1,5L/p). Lisaks peaks igapäevasesse menüüsse kuuluma kiudainerikkad toiduained, milleks on nii puu- kui juurviljad ning täisteratooted. Hästi stimuleerivad seedimist kuivatatud puuviljad (ploomid, aprikoosid), kuid viimastega ei tasu liialdada kuna nad on samas üpris kaloririkkad. Oma hommikuid võiksite aga alustada lusikatäie mee ja riivitud värske ingveri seguga, vahekorras 1:1 (kui ei teki mao ärritust). Samuti võiksite paika panna üsna kindlad söömisajad, sest seegi aitab seedimist paremini töös hoida.
Heade soovidega, dr.Ehala