Ülekaalulisus 12.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere ! Ma olen 19 a. neiu , kaalun 100 kg !!!! Ma olen proovinud kõikvõimalike dieete, kuid kaalu langus oli lühiajaline ja mõne aja pärast tulid kaotatud kilod tagasi . Kõige õudsam on see , et kui võtsin alla 6 kilo tuli tagasi juurde 9. Ja nii sai 80 kg 100. Ma ei teagi millest peaksin alustama , et kaalu tervislikult kaotada. Veel 1 küsimus : Kas meil Eestis tehakse mao mahu vähendamise operatsioone ? Olen kuulnud ka meetodist kui makku pannakse mingi pallike. Kui kallid sellised operatsioonid on ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalukaotamine on projekt kogu eluks, mis lahtiseletatult tähendab, et muutused, mille uue kaalu saavutamiseks ellu toote, peavad kujunema harjumusteks. Sestap ei töötagi ükski liialt ekstreemne või ülikiireid muutusi lubav dieet. Meie keha vajab aega, et harjuda uute tingimustega ja need rahulikult ka omaks võtta.
Vastates teie teisele küsimusele, siis jah, Eestis pannakse nii mao-balloone, kui tehakse ka mao-mahu vähendamise operatsioone, kuid neid näen ma abivahendina viimasel kohal ja ka siin ei ole tulemused kuigi head kui te ise ei suuda oma eluviise ja harjumusi muuta. Sellised operatsioonid jäävad vahemikku 12-35/40 000 EEK. Kokkuvõtvalt, kaalulangetamine on võimalik, kuid ta tahab aega ja meie endi intensiivset osalust. Ühtegi imeravimit ja operatsiooni siiani välja pakkuda pole.
Heade soovidega, dr.Ehala