Vitamiinide omastamine 21.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
lugesin kuskilt, et E-vitamiini sisaldavad muu hulgas näiteks porgand, piim ja munakollane. Tekkis küsimus, kas E-vitamiin nende toiduainete töötlemisel (keetmine, küpsetamine) hävib?
Ette tänades,
Kadri
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vitamiinid jagunevad rasvlahustuvateks ja vesilahustuvateks. E vitamiin kuulub esimesse gruppi. Kõik rasvlahustuvad vitamiinid peavad üldjuhul töötlemisele üpris hästi vastu kui temperatuuridega ülemäära liiale ei minda. Parimad E vitamiini allikad on aga idud ja täisteratooted ning ka taimsetes õlides (parim näide siin on nisuiduõli) leidub E vitamiini. Piima ja muna E vitamiini sisaldus jääb eelpoolmainitutega kaugele tahapoole.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev