Kuidas saada elus edasi hakkama, kui mul on äärmiselt madal enesehinnang - ma ei ole endaga absoluutselt rahul. Kas see võib tuleneda lapsepõlvekogemustest. Nimelt süüdistas mu ema mind lapsepõlves pidevalt selles, et teen talle häbi, kui koolis hästi ei õpi või muretsen endale noorest peast lapse jne - koolis õppisin aga hästi ja laps sündis mul 25 aastaselt. Nüüd olen 36 aga tunnen, et probleemid madala enesehinnanguga hakkavad üle pea kasvama. See on nii olnud kogu aeg aga nüüd hakkab see kuidagi eriti "närvidele". Kas see võib olla vanusest? Nii ei julge ma eriti kuskil oma arvamust avaldada, kuna arvan alati, et minu poolt öeldu on vale. Samuti ei taha ma kuskil mitte millegagi nö silma paista. Seltsiv olen vaid oma tutvusringkonnas, võõrastega esimesena kunagi tutvust ei otsi ja tänu sellele arvatakse alati, et olen väga "tähtis"jne. Oma tuttavate arvates olen ma aga väga kena, tark, sarmikas jne. Kust ma seda tean? Lihtsalt tekitan tänu oma "endagamitterahulolemisega"pidevalt tobedaid situatsioone. Kui näiteks ütleb keegi, et sa näed täna hea välja siis mina loomulikult mõtlen, et see on vale jne. Ei räägi seda mitte enesekiituseks vaid selleks, et Teil oleks kergem minu olukorras orienteeruda. Kuidas vabaneda sellistest kompleksidest, et olla vähegi kõrgemal arvamusel endast. Kasvõi selles suhtes, et julgeksin avaldada oma arvamust, ega mõtleks kohe otsa, et "issand, miks ma seda ütlesin". Kusjuures arvamus ei pruugi üldsegi vale olla.
Vastuse eest ette tänades
Mari

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Mari!
Igal inimesel on õigus avaldada oma arvamust ja see ei pea, ega saagi olla absoluutne tõde. Võta endale õigus avaldada oma arvamust, kuid harjuta esialgu tuttavamas seltskonnas. Kui oled kindlam endas, tee seda ka võõras seltskonnas. Kuna Sul on olnud kohustus kõike teha perfektselt, taotled Sa endalt seda ka suhtlemisel. Milline on see kõige õigem ja kõige targem vastus küsimusele?
Seda Sa alati kaalud, see teeb Sind ärevaks ja lõpptulemusega polegi Sa rahul.
Kontrollija ja kohtunik endale oled ju Sina. Kuula sõprade kiitust ja usu neid.Usun ka mina, et neil on õigus-oled kena, tark ja sarmikas naine.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.