Tere! Soovin teie nõu. Ma ei tea kuidas enam toimida . Olen kannatanud juba sünnitusjärgse depressiooni all kuu aega ja ei oska kuskilt abi saada kuna ei saa veel antidepressante võtta,sest toidan rinnaga . Kohati kaotan isegi enesevalitsuse ja tunnen kohutavat viha mehe lapse ja enda suhtes . Ma ei leia mingitki rõõmu sellest lapsest ,pigem on tunne ,et pakiks oma neli asja ja lahkuks. Mehega pole meil lähedaid suhteid enam sellest ajast saati kui ma rasedaks jäin ja tänu sellele olen nüüd ka 14 kilo juurde võtnud ja loomulikult ei soovi ma isegi ennast peeglist vaadata ja ,et seda endist kaalu tagasi saada läheb veel aega . Kuid ,et seda ette võtta oleks vaja esmalt depressioonist lahti saada kuna mul ei möödu ühtegi päeva kus ma lihtsalt ei nutaks tundide kaupa. On kõigest kõrini ja tunnen isegi, et oleks võinud ikkagi abordi teha ja oma elu elada,sest nüüd tunnen ,kui raske on olla värske lapsevanem. Vanemad ei mõista mind samuti ja neist pole ka mulle abi ,et isegi tunnikese saaksin aega iseendale ja see kindlasti süvendab minu seisundit veelgi. Mida siis lõppude lõpuks teha kas lõpetada rinnaga toitmine ja hakata ravimeid võtma või pean lihtsalt ennast ja teisi edasi piinama?Olen mõelnud ,et võiks ju ka lahku mehest kolida ,ehk oleks see lahendus ?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kindlasti olete tubli ema ja naine! Soovitan kõigepealt vaadata peeglisse ja vaadake kui ilus Te olete. Mõelge seda tõsiselt, vaatamata oma kehakaalule. Kaalu tõus seoses lapse sünniga on normaalne, andke endale aega ja püüdke sellest mitte mõelda. Inimene, kes kaalust juurde võtab on ju endiselt sama inimene.
Suurim õnn on lapsele see, kui ema suudab teda rinnaga toita, see mõjub tema arengule hästi. Sellest ärge kunstlikult loobuge.
Rääkige mehele oma väsimusest ja paluge abi. Soovitan ka vanemad appi võtta, et saaksite endale vaba aega. Lubage endale tegevusi, mis Teid rõõmustavad. Vaatamata erimeelsusele on nad kindlasti nõus Teid aitama. Praegu olete Teie kõige tähtsam ja Teie enesetunne. Kui Te ISE endasse hästi suhtute, siis tegevus lapsega ja elu on ainult suur rõõm.
Paluge abi ka sõpradelt ja leidke endale uusi lastega sõpru, kui lapsega õues jalutate. Lastega emad on alati nõus üksteist aitama. Jalutage võimalikult palju ja püüdke peale kella 18.00 mitte süüa, siis langeb kehakaal.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.