Tere.
Olen 16a noormees ja mul on probleem, millega ma enam ise toime ei tule. Ma lähen kiirelt närvi. Sellesmõttes, et kui ma pean mingisuguse ettekandega koolis esinema või kasvõi tahvli ette minema, siis ma kardan - hakkan üle kere värisema jne.
Mul on see probleem kaua olnud, kuid olen enam-vähem toime tulnud, suutnud end ise mõtetes maha rahustada. Kuid nüüd on asi juba sügavam, sest mõttejõuga ma end kontrollida ei suuda.
Kas peaksin minema psühiaatri konsultatsioonile? Kas selleks peab tingimata olema perearsti saatekiri, või saab ka ilma? Millisesse hinnaklassi võiks jääda? Kas psühhiaater saab mingisugust rahustit kirjutada?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Olete tubli, et seni olete end suutnud rahustada mõtte abil. Eneseabi raamatutest tehke endale selgeks veel mõni lõdvestumise võte. Siin pakun rahustava hingamise harjutuse.
1.Hingake kõhuhingamist kasutades aeglaselt nina kaudu sisse, lugedes viieni.
2.Hoidke hinge kinni, lugedes viieni.
3.Hingake aeglaselt suu kaudu välja, lugedes viieni (või rohkem).
4.Hingake paar korda tavaliselt.
5.Hingake jälle nii nagu 1-3.
6.Tehke harjutust 3-5 minutit.
Õppige hingamise harjutus selgeks. Kui tunnete end ärevana, tehke kohe hingamist. Kui on vastutusrikas esinemine, siis harjutage õhtul ja sisendage endale, et esinemine läheb hästi. Kui olete ettekande või õppeaine õppimisega vaeva näinud, siis ärge nõudke endalt perfektset esitust, vaid rahustage end sellega, et kuulajad on Teie sõbrad klassikaaslased, kes Teie juhuslikule eksimusele ei pööra kindlasti tähelepanu. Perfektsuse nõue on Teie sees, kuid sellest ei tea teised midagi. Ärge nõudke endalt liiga!
Loodan, et saate ise hakkama. Psühhiaatri juurde minekuks ei ole perearsti saatekirja vaja ja abi on tasuta.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.