nädala sees söön väga vähe, kuid nädalalõppudel kui naasen tallinnast pärnusse ( koolist koju ) söön meeletult.vahest on kõhus tugevad valud ja ei saa isegi liikuda. see on muutunud juba "nädalavahetuse haiguseks".ei suuda kuidagi sellest loobuda. mida ette võtta ?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Sellised probleemid kimbutavad paljusid õppureid, kes nädala lõputi koju tulevad. Siin võib olla mitmeid põhjusi, kuid sagedamini ongi tegemist sellega, et nädala keskel süüakse liiga vähe. Igasugune teadlik dieedi pidamine või lihtsalt vähe söömine soodustab perioodilist ülesöömist. Eriti lihtne on see tulema kodus, kus vanemad head-paremat lauale panevad. Nii et esimene nõuanne on toituda enam-vähem regulaarselt kogu nädala kestel. Teine sage ülesöömise põhjus on seotud pingega. Ühed inimesed söövad pinge maandamiseks, teised jälle pigem siis, kui tekib pigelangus. Kui on probleeme ülesöömisega, tuleks järgida mõningaid nõuandeid. Toituge regulaarselt ja mitmekesiselt. Sööge enam-vähem kindlatel aegadel ja selleks ette nähtud kohtades. Vältige söömist lugemise või televiisori vaatamise ajal. Nii sööte märkamatult palju. Võtke endale kindel toiduportsjon ja ärge enam juurde võtke. Sööge taldrikult, ärge sööge potist. Kui olete üksi, valmistage ainult üks portsjon toitu.
Ei tee paha psühholoogiga sel teemal konsulteerida. Minu vastuvõtt Pärnus asub Rüütli 47 ja registreeruda saab numbril 44 001.