Mul on 2 aastane tütar ja ühel auto sõidul hakkas ta hirmsasti karjuma, läks täitsa hüsteeriasse, tahab koju ja temale ei meeldi autod. Sel korral oli tema turvatool teisel pool , mitte kõrvalistme taga vaid juhi taga.Siis võtsin ta sülle , kuid maha ei rahunend, oli mul jagadega põlvede peal, endal pea laes ja ainult karjus.Peale seda ei läind õu ka kuna kartis maja ees olevaid autosid, lõpuks sain ta nii kaugele, et ta tegi pai autodele ja käib nüüd ilusti õues. Mängime kodus ka autotega, püüan ta hirmust niimoodi lahti saada, aga tulutult. Oleme proovin sõita nüüd autoga aga ta ikka kardab ja läheb hüsteeriasse. Esimesest sõidust on möödas 3 nädalat.Tahan teda panna lasteaeda juulist, kuid peame sinna sõitma autoga?Kuidas küll sellest hirmust lahti saada, aidake palun?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui lapse turvatool on juhi kõrvalistme taga, siis laps saab Teid jälgida ja näeb kaugemale ette. Istudes Teie taga, võis tekkida kinnise ruumi tunne, midagi võis veel teda hirmutada, mis oli tema jaoks uus ja ootamatu. Lahendasite olukorra kenasti, tubli Teist. Mõneks ajaks võiks autod unustada. Seejärel mõelge meeldiv koht, kuhu tütar väga minna tahaks, kuid mis on lühikese autosõidu kaugusel ja üritage lasta temal otsustada, kuidas sinna saab. Kui ta on nõus autosse minema, siis lubage tal "valida" koht juhi kõrvalistme taha, sest sealt näeb ta Teid ja on rahulikum.
Loodan, et saate meeldivalt hakkama.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.