Olen kõrgema haridusega bibliograaf ja töötan raamatukogu juhatajana ühes tehnilise kallakuga haridusasutuses. Probleem on selles, et minu ülemus kohtleb mind kui madalama staatusega inimest. Mõni näide. Minu palk on tunduvalt madalam kui õpetajatel. Asutuse jõulupeol pandi mind ühte lauda kokkade ja koristajatega (kohad olid määratud). Sarnaseid situatsioone on veelgi. Raske on niisuguses situatsioonis õiendama minna, aga tunnen, et mind solvatakse. Kuidas käituda?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Teie probleemi puhul sobiks hästi enesekehtestamise treening. Enesekehtestamise sisu oleks lühidalt järgmine: oma vajaduste, soovide, mõtete ja tunnete väljendamine nii, et endal oleks mugav ja arvestades ka teise inimese vajadustega. Kui Te ei ole seni ennast kehtestanud, siis on alguses seda raske teha. Seetõttu soovitangi treeningut või psühholoogi konsultatsiooni. Te ei pea leppima allasurumisega, kuid enne kui hakkate oma soove välja ütlema, tasuks mõelda, kuidas teha seda nii, et saaksite kasu mitte kahju.