Tere.
Mu naine hoiab minust eemale ja väldib lähisuhteid. Me magame küll ühes voodis aga erinevate tekkide all ja ta väldib isegi seda, kui mina juhuslikult tema voodipoolele satun. Asi pole isegi seksis (kuigi me pole seda teinud juba oma mitu kuud) vaid ma oleks rahul kui ta mind puudutaks või embaks mõnikord. Oleme sellest omavahel rääkinud ja ta ütleb et ta ei saa sinna midagi parata, et ta on selline. Ta on ka suhteliselt kergesti väsiv muidugi, kui ma leian et tegemist pole siiski mitte väsimusega vaid pigem tahte puudumisega. Mida teha, et taastada lähedust? Ma olen ka mõelnud lahutuse peale, kuid ta meeldib mulle väga ja ma tahaksin temaga ikka koos olla, sest ta on muidu tore kaaslane.
M35

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Seksuaalsuhete raskused tulenevad sageli väga erinevatest põhjustest. Võib ju olla, et Teie naine on väga kergesti väsiv. Ometi ei seletaks see muu füüsilise läheduse vastumeelsust. Sageli peituvad kehalise kontakti vältimise põhjused suhete raskustes. Kui teie vahel on varem füüsiline lähedus olnud, siis tasub mõelda sellele, mis on teie omavahelistes suhetes sellest peale muutunud. Te olete küll omavahel rääkinud sellest, miks teie vahel asjad praegi nii on, aga see ei ole nähtavasti kuhugi viinud. Seletus "ma olengi selline" ei seleta ju tegelikult oluliselt midagi selle kohta, mis Teie saaksite teha selleks, et asju parandada. Raske uskuda, et põhjuseks on "ma olengi selline", kui teie vahel varem lähedus on olnud. Teisalt, füüsiline lähedus ja seksuaalne vahekord on tihtipeale tundlik ka hügieeni suhtes. Ma ei taha öelda, et Te olete end vähem pesema hakanud. Kuid minu praktikas on tulnud ette, et mõnel juhul on seksuaalsuhete harvenemise põhjuseks muutused hügieeniharjumustes. Teisalt ... on inimesi, kellele puudutus on ebameeldiv. See on küll harva ette tulev asi, aga välistada seda võimalust ometi ka ei saa.
Ega muidu asjas selgust ei saa, kui Te peaksite otsima üles mõne psühhoterapeudi, kelle erialaks on suhete problemaatika, ja koos temaga püüdma olukorras selgusele jõuda.
Lugupidamisega,
Harri Küünarpuu