Tere!
Kuidas teha vahet sotsiaalfoobia moodi ärevusel ja tavalisel ärevusel?
Kui ma tunnen teistest veidi enam ärevust koolis referaadi esitamisel, tekib ka palavik u 37.5., käed hakkavad higistama, ma ei suuda millelegi keskenduda, süda hakkab üli kiiresti lööma, vahel lausa valutama. kas see on loomulik või ei ole?
Kas sellisest ärevusest on võimalik lahti saada?
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Otsiaalfoobia diagnoosimiseks on vaja natuke enam andmeid Teie käitumise kohta erisugustes suhtlemist, esinemist vms eeldavates olukordades. Arvestades Teie väga tugevat reageerimist kirjeldatud olukorras võib oletada, et tasuks lähemalt uurida, kas tegemist ei ole tõepoolest sotsiaalfoobiaga. Sotsiaalfoobia vorme on väga erisuguseid ja see on levinum häire, kui me oskame arvata. Sageli peetakse seda lihtsalt häbelikkuseks ja ei võeta sellega midagi ette. Ometi võib see väga tugevasti piirata inemse tegevust, kasvõi elukutsete või tegevusalade valiku mõttes: enese jaoks kriipsutatakse maha kõik tööd ja tegevused, mis vähimalgi määral nõuavad suhtlemist inimestega. Kuigi selle tegevuse või töö sooritamiseks võivad sel inimesel olla väga head eeldused ja ta oleks oma erialal õnnelik, kui ainult ... Rääkimata juba ohust üksikuks jääda ja hirmust uusi tutvusi luua ja kasvõi partnerit leida.
Sotsiaalfoobia on ravitav.
Soovitan Teil pöörduda dr. Erika Saluveeri poole telefonil 6974560 (8.30 kuni 16.00) või mobiilil 05101567.
Dr. Saluveer osaleb hetkel läbiviidavas ulatuslikus sotsiaalfoobia uurimuses Tallinnas. Kui Te elate mujal, saate tema käest teada, kes on Teile lähim samas uurimuses osalev arst.
Lugupidamisega,
Harri Küünarpuu