Tere.
Minu probleem on selles, et me ei saa abikaasaga last. Oleme juba seitse aastat pidevalt sellega tegelenud. Psüühiline pinge on kogu see aeg talumatult suur olnud. Meie omavaheline hea läbisaamine on vastu pidanud kõik need rasked pingerohked aastad. Muidugi me tülitseme pinge tõttu, mida lastetus tekitab, kuid mul on hea ja mõistev mees ja lepime jälle.
Oleme lasknud ennast põhjalikult uurida. Mitte midagi, isegi kõige vähemat viga ei suudeta avastada. Kõik on korras, uuringute tulemused väga head. Üldtervis korras. Oleme proovinud kunstlikul teel saamist. Miski ei õnnestu.
See olukord on psüühikasse juba tugevad jäljed jätnud. Ma ei suuda enam tänaval käia, poodides liikuda, kuulda jutte lastest, kui TV näidatakse reklaami lapsega, torman telekat välja lülitama. Mõtlen kogu aeg ikka ainult ühele ja samale. Tunnen, et ei suuda enam elada maailmas, kus on nii palju lapsi. Jagan juba inimesed kaheks-ühed, kellel on lapsed-õnnelikud, kellel ei ole-õnnetud. See on pidevalt valutav haav minu hinges, mis ei lase enam millestki rõõmu tunda ja kõik ülejäänu elus tundub nii ebaoluline. Tuleviku ees on hirm. Mõistusega võttes oleks mul palju, mida hinnata oma elus, kuid kogu mu hing on haige. Tunnen pidevalt seda, kui ebaõiglane on elu. Enesehinnang on langenud madalale, mõtlen pidevalt, miks olen teistest halvem, et mind on jäetud sellest kingitusest ilma.
Tänan

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kirjutad, et saate mehega hästi läbi, see on teie suhte alus ja tugevus. Lähtuge sellest ja üritage keskenduda sellele, mis teil on - hea suhe. Kui arstid on teid terveks kuulutanud, siis uskuge ka seda.
Oluliseks pean seda, et suudaksite mõlemad oma mõtte viia muudele väärtustsele elus. Ma soovitan teil võtta ette reis, mis aitaks hetkeks unustada teie mõtteid lapsest. Sealt edasi püüdke pingevabalt mõelda ja rääkida sellel teemal edaspidi ka kodus.
Sulle soovitan mitte vältida teemat "lapsed", vaid võimalusel tegeleda lastega. Vaja oleks saavutada endas pingevaba suhtumine laste teemasse.
Kui oled saavutanud rahu endas, siis võib kõik õnnestuda.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.