Tere. Olen mures oma 17 a tütre pärast, kellele paariaastane pendeldamine kehakaalu vähendamise nimel dieetide/nälgimise ja (üle)söömise vahel on tekitanud buliimiaprobleemid. Sellest on põhjustatud ka menstruatsioonitsüklihäired, sagedased peavalud, unehäired, väsimus, vastuvõtlikkus külmetushaigustele. Kuidas toimida, kui tütar vajab minu meelest ilmselgelt abi, ent samas püüab ta ise varjata ja eitab toitumishäire olemasolu.

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Sageli kui eiratakse probleemide algpõhjust, antud juhul siis söömishäiret, mille taga on arvatavasti iseenda väärtuse sidumine ennekõike oma välimusega, soovitaksin psühholoogi poole pöördumiseks keskenduda sekundaarsetele probleemidele (Teie poolt loetletud- unehäired, tsükliprobleemid jne.). Sageli on need inimesele häirivamad, kui tekkepõhjus ise ning seega ka paremad spetsialisti poole pöördumise motiveerijad. Ka nende sekundaarsete probleemidega tegelevad psühholoogid-psühhiaatrid. Ehk just seda kaudu õnnestub Teil tütart vastuvõtule suunata. Spetsialisti hooleks jääb siis probleemide säilimismehhanismi tutvustamine Teie tütrele ning vajaliku individuaalse sekkumisviisi valik.