tere! mina olen abiturient ja hetkel on mul elus väga kiire aeg. ma saan õppimisega normaalselt hakkama, arvatavasti saan isegi kuldmedali, aga ikkagi ma pabistan koguaeg, et äkki mul läheb õppimises midagi viltu. eriti olen ma juba eksamite pärast ärevil, kardan, et ma ei saa selliseid tulemusi, nagu ise tahaksin saada. samuti mutesen ma juba selle pärast, et juhul kui ma pääsen ülikooli, kas mind siis see õpitav eriala tõeliselt ka huvitab ja kas ma leian endale töökoha, mis mind rahuldab. üleüldse läheb ma kergesti endast välja ja hakkan nutma, kui mul midagi näiteks välja ei tule, või millestki aru ei saa. palun ütlege, kas selline muretsemine on haiglane või on see normaalne?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Loomulikult on mõningane muretsemine igati normaalne, eriti sellistel perioodidel, mis on elus väga tähtsad. Kooli lõpetamine ja ülikooli astumine on oluline ja raske aeg. Sinu muretsemine on aga pisut ülemäärane. Kui liigselt muretseda asjade pärast, mis võib-olla juhtuvad, muutud Sa ärevaks, närviliseks ja oled pidevas pingeseisundis. Selline olukord takistab õppimist ja keskendumist. Nii et ülemäärane muretsemine ei too Sulle mingit kasu, pigem vastupidi. Soovitaksin sul pöörduda psühholoogi poole, et aru pidada selle üle, kuidas vähendada ebavajalikku muretsemist. Psühholoogidel on selleks puhuks varuks mõned head tehnikad. Kui muretsemine jääks vahemaks, tunneksid ennast kindlamalt. Meie keskuse telefoninumber on 07 441 705.
Kõike paremat soovides, Elen Kihl