Olen 35 aastane naine, 15 aastat abielus olnud ja praeguseks lõhkise küna ette jõudnud. Abielu ja suhe abikaasaga ei toimi enam, kuid sellest päris välja astuma ei ole ma ka veel valmis. Midagi hoiab nagu kinni. Üks minu hea sõber esitas mulle küsimuse, et kas ma armastan veel oma meest või olen ainult temast sõltuvuses, elan harjumusest. Olen selle üle mõelnud, kuid pole siiani vastust leidnud. Siiski leian, et see oli hea küsimus. Kas võiksin endale esitada veel mingeid abistavaid küsimusi, et selguseni jõuda?Millistele asjadele peaksin mõtlema,mida analüüsima või kaaluma? Vabandan, et küsin abi nagu saamatu väike laps.

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Taolises olukorras on kõige otstarbekam teha probleemilahendust läbides alljärgnevaid etappe: millised minu vajadused on rahuldamata ja mida ma tegelikult tahan, millest tunnen ära, et olen oma eesmärgi saavutanud, milliseid erinevaid lahendusteid on olemas minu eesmärgi poole pürgimiseks/vajaduse rahuldamiseks (pange kirja nii palju, kui võimalik ilma neid hindamata), hinnake iga alternatiivse tee plusse ja miinuseid, valige tee, mis saab kõige enam plusse ja kõige vähem miinuseid, kaaluge võimalikke takistusi, viige oma eesmärk lähtuvalt lahendusteest ellu. Selliste kriisisituatsioonide lahendamisel soovitan kindlasti ka spetsialist agi.