Kas elu peabki alati nii raske olema? Hirm tuleviku ees sunnib mind pidevalt endas kahtlema. Mitte kunagi pole ma endaga rahul ja alati läheb kõik valesti?
See on nii imelik tunne, nii tühi tunne. Kardan oma enda tulevikku, sest kõik loodavd mu peale - lõpetan kooli, saan rikkaks jne. Aga ma tunnen, et ei suuda
sellega toime tulla, sest elu on nii halastamatu. Olen keskpärane aga ma ei taha sellega leppida. Ei taha leppida iseendaga!
Ette tänades,
keegi.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Need mõtted, millest Sa kirjutad, viitavad depressioonile. Hirm tuleviku ees, rahulolematus iseendaga ja oma olukorraga on just see mõtteviis, mis on depressioonile iseloomulik. Meie elu teevadki raskeks just ebamõistlikud reeglid ja ootused, mida me endale kehtestame. Tegelikkus ei ole sugugi nii hirmus, kui me seda oma mõtetes ja kujutlustes luua võime. Oma mõtete korrastamiseks ja asjadele realistlikuma vaate saamiseks soovitan rääkida psühholoogiga. Kui oma mõtteid ainult üksi mõelda, siis võib mõnikord puntrasse sattuda. Nii et sobiv oleks oma mõtteid ja tundeid kellegagi arutada, siis saavad asjad ehk selgemaks.