Tere!
Probleem on liigne tagasihoidlikus, suhtlemisprobleemid jne. Ma tean teooriat. Ja psühholoogide ülesanne ongi teooriast rääkida. Aga kahjuks ei ole kõik teooriad praktikas võimalikud. Nii et ma tahaksin teada, kas sellest probleemist pole võimalik vabaneda mingil inimesest endast mittesõltuval teel - kas selleks pole mingeid tablette vms. (ma oleks nagu kuskilt kuulnud) Kindlasti rumal küsimus aga ...
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Suhtlemisprobleeme ei saa kahjuks ravida ühtki rohtu võttes. Suhteprobleemide taga võivad olla mitmed erinevad põhjused- madal enesehinnang, ebakohased uskumused iseendast ja suhetest, konkreetsete suhtlemisoskuste puudulikkus. Kõigi nendega tegelemiseks on parim võimalik viis psühhoteraapia, kus terviklikult tegeldakse nii uskumuste modifitseerimisega kui uute kohasemate käitumiste õpetamisega. Loomulikult on see terapeudi ja patsiendi koostöö, mis eeldab koduste harjutuste tegemist ning aktiivset kaasatöötamist. See on igal juhul ja ainult Teie enda valik, kas Teie probleemid on Teile nii olulised, et viitsite nendega tegeleda!