Tere!
Tootan praegu ajutiselt Inglismaal. Mulle on painavaks probleemiks saanud punastamine. See kalduvus on olnud mul juba lapsena, praegu, olles juba 30 aastane, tunnen, et punastamine on hakanud taielikult piirama mu elu. Olen loomult seltskondlik ja aktiivne kuid nuud olen hakanud rohkem ja rohkem tombuma endasse. Olen muutunud ebakindlaks ja kurvameelseks. Mul on vahel hirm,et punastan, nii suur,et satun paanikasse. Tore oleks kuulda monda nouannet,kuidas end aidata. Ette tanades P.S

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Hirm teiste ees punastada on paljudele sotsiaalselt ärevatele inimestele probleemiks. Oluline pole siinjuures mitte punastamise fakt ise, vaid punastamisele antav tähendus (Teised inimesed vaatavad, et ma ei tule enesega toime. Nad arvavad, et ma olen tobe jne.) Selle tagajärjel hakkavad inimesed vältima sotsiaalseid situatsioone, mistõttu ärevus küll koheselt väheneb, kuid pikemas perspektiivis selline vältimine oluliselt suurendab probleemi. Sotsiaalfoobia puhul tegeletakse uskumuste ja hinnangute modifitseerimisega ning planeeritakse palju käitumuslikke eksperimente sotsiaalsete situatsioonidega toimetulekuks. Psühhoteraapia planeeritakse lähtuvalt konkreetse kliendi probleemidest. Soovitan pöörduda psühhoterapeudi poole.