Tere
Otsustasin teie poole pöörduda oma probleemiga. Võrreldes teiste probleemidega, millega teil tegeleda tuleb, pole see ilmselt väga tõsiste hulka kuuluv ja see ei valmista mulle ka mingit tohutu suurt meelehärmi, aga ma tahaksin siiski kuulda, mida spetsialistil selle kohta öelda on. Päris psühholoogi juurde pole ma aga siiani söandanud minna.
Probleem kuulub seksuaalsfääri. Ma olen 30 aastane mees, kuid mul pole siiani olnud normaalset seksuaalelu. Selle asemel olen otsinud rahuldust sellisest tegevusest, mida rahvasuus nimetatakse "piilumiseks" ning teadusliku terminiga "vuajerismiks". Mulle meeldib vaadata naisterahvaid lahtriietumise või seksi ajal.
Võib arvata, et ükski normaalne mees ei ütleks sellest vaatepildist ära, kui see talle juhuslikult ette satuks, kuid probleem on selles, et mina kulutan piilumisvõimaluste otsimisele suurema osa oma vabast ajast ning lähen mõnikord välja väga suurele riskile selle nimel, et mõnest aknast sisse vaadata.
Sellise asjaga olen juba tegelenud umbes 10 aastat. Kusjuures see käib tavaliselt tsüklitena - mõnikord läheb mitu kuud mööda nii, et ma ainult mõned korrad seda üritaksin; kuid siis on jälle mitu kuud järjest nii, et ma igal õhtul lähen välja piilumisvõimalusi otsima. Praegu ongi just selline periood ning ma leidsin, et see hakkab segama minu tööd - kui ma poole ööni ringi kolan, siis olen hommikuks nii väsinud, et ei suuda tööle enam keskenduda. Kuid õhtu saabudes ei suuda end tagasi hoida, soov midagi huvitavat näha on nii suur, et pean jälle minema.
Nagu öeldud pole mul tavalist girlfriendi kunagi olnud, ning ka seksuaalkontakti mitte. Naistega suheldes olen tavaliselt vaikne ja tagasihoidlik, kuigi ma ei saa öelda, et ma naistega suhtlemist paaniliselt kardaksin.
Kas te oskate öelda, kui sagedasti selliste seksuaalhälvet esineb?, ja mida ma võiksin olukorra parandamiseks ette võtta?
Ette tänades,
Mait.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Mait!
Ma ei liigitaks Teie kirjeldatud probleemi kindlasti kergete kilda. Ma ei teagi ühtki, mis oleks kerge. Pealegi, kui see Teie elu niisugusel määral juhib, et Teie töötegemist ja elu oma lõa otsas hoiab, ei saa see Teile kerge olla.
Ma ei ole oma praktikas selle probleemiga kokku puutunud, tuleb tunnistada ja mul puudub seetõttu ka kogemus sellise probleemi käsitlemiseks. Tallinnas on olemas Arstlik Perenõuandla, kus töötavad ka seksuoloogid, kes spetsiifiliselt tegelevad seksuaalprobleemide käsitlemisega. Ehk oleks kohane mõne sellise inimese poole pöörduda? See asub Suur-Ameerika tänavas päris kesklinnas. Mul ei ole hetkel nende telefoni käepärast, aga selle leiab igast telefoniraamatust.
Kui Te sealt abi ei leia või ei taha sinna minna, siis tulge minu vastuvõtule. Kui me koos selle kallal tööd teeme, ehk õnnestub siis ühisel jõul sellega toime tulla. Kindlat garantiid ma küll ei saa anda, sest nagu ma ütlesin ei ole mul oma praktikas sedalaadi asjadega kokkupuutumist olnud. Aga kui Te olete valmis sellega tegelema, siis ma olen samuti valmis Teid vastu võtma.
Ah, et kui palju esineb? Küllalt palju. Ainult enamik selle probleemiga inimestest ei otsi kunagi sellega toime tulekuks abi, sest nad häbenevad seda ega söanda sellest kõnelda ja jätkavad oma elu nagu seni. Muide, kui laiemalt seda vaadata, siis omamoodi vuajeristideks võiks pidada ju ka kõiki, kes pornofilme vaatavad, kah ju "piilumine". Selle liigi toetamine on omamoodi tööstusharuks (raske oleks öelda filmikunsti haruks) muutunud. Või nn meesteajakirjade innustunud lugejaid võiks kah ju sellesse kategooriasse arvata. Ja kõiki internetis pornosaite surfivaid mehi/naisi. Nii et vuajerism laiemas tähenduses on vägagi levinud nähtus. Miks? Igaühel eri põhjused. Miks see Teiega nii on, seda saab ainult omavahelises vestluses ja põhjalikult analüüsides teada.
Tervisi,
HK