Tere!
Psühholoogid näevad oma igapäevatöös igasuguseid inimesi. Äkki oskate seletada lahti minu jaoks ühe fenomeni inimsuhetes.
Kes on küll need mehed, kes sõnades räägivad oma hoolimisest, kuid väiksemagi katse korral probleemidest või lihtsalt suhetest rääkida ehitavad vaikimise müüri, kes pendeldavad mitme naise vahel, kes pudeli veini järgselt öeldud ei-d millekski ei pane ja brutaalsesse vahekorda astuvad?
On need tõesti tavalised mehed või on siin siiski midagi valesti?
Kes on need naised, kes sellist suhtlemist vägivallana tundes ometi selliste meeste juurde tagasi pöörduvad, andes aina uue võimaluse - masohhistid? Või on tegu lihtsalt armastusega? Või on see püüd kirjutada oma mälus halvad kogemused üle headega, säilitada lootus ja usk paremasse?
Kas on mingitki võimalust neid mehi panna nägema, et see, kuidas nad käituvad, on teise inimese jaoks psüühiline ja füüsiline vägivald, jõhkrus?
On sellistel suhetel üldse normaalseks suhtlemiseks võimalik areneda?
Lugupidamisega,
A.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, A.!
Vaadake, tõepoolest kohtuvad psühholoogid igasuguste erisuguste inimestega. Ja üldse -- inimesi ongi mitmesuguseid. See olla psühholoogia esimene seadus. See, et inimesi on mitmesuguseid. Ja küllap on ka selliseid inimesi nagu Teie kirjeldate ja on olemas ka palju, väga, väga, väga palju teistsuguseid ja hoopis isesuguseid inimesi, nii mehi kui naisi.
Eks ole?
Kedagi midagi tegema panna on küllalt raske. Eriti nägema endas midagi halba. Keegi ei taha endas näha midagi inetut. Kas Teie tahaksite? Kas Teie tahaksite näha, et see mida Te tahate teha, on tegelikult samasugune vägivald teise inimese psüühika kallal? Te kindlasti ei nõustu minu väitega, ega ju? Miks peaks tema nõustuma väitega, et see mis tema teeb, on vägivald Teie suhtes?
Igal suhtel on võimalus areneda just selliseks, nagu selles suhtes elavad inimesed selle kujundavad. Kuipalju tööd sellesse panevad. Kuipalju teevad pingutusi oma partneri mõistmiseks. Mitte süüdistamiseks. Suhte edu sõltub sellest, kui hästi kumbki partneritest suudab oma kaaslasest esile tuua seda head, mis temas on. Oma headusega tema suhtes. Headus loob headust. Armastus armastust. Viha sünnitab viha. Rahulolematus pahameelt. Ikka nii.
HK