Tere. Sooviksin nõu küsida oma abikaasa kohta [vanus 26 aastat].Viimasel kuul on teda vaevama hakanud depressioon.Algas see kõik sellest,et ta haigestus ja pikemat aega ei leitud talle diagnoosi kuigi lõpuks ei olnud tegemist millegi väga tõsisega.Seoses sellega oli ta ka mitu korda haiglas uuringutel ja selle ajapeale tekkis tal hirm, et tal on ravimatu haigus[ tegelikult on asi vastupidi]Nüüd on teda hakanud vaevama unehäired,söögiisu on
muutunud.Vaevama pidid teda pinge, halvad mõtted ja rahutus,mis ei lasegi uinuda.Päeval eriti probleemi pole,kuna püüab tõrjuda mõtteid,kui need tulevad ja ennast positiivsele lainele ümber lülitada.Samas on ta ise rahulik, optimistlik ning tahab väga terveks saada. Öelge palun kui raske depressiooniga on tegemist ja mida soovitate ette võtta? Tänades, Anni.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Seda tuleb üsna sageli ette, et psühholoogilised probleemid tunduvad esialgu kehalise haigusena. Ka depressiooni tunnuste seas on hulga kehalisi sümptomeid nagu väsimus, energia vähenemine, pingetunne, söögiisu vähenemine, kaalulangus. Samuti eelistavad inimesed kehalisi häireid psüühikahäiretele, kuna need oleks nagu "tõelised" haigused. Siiski võib selguda uuringute tulemusel, et kehalist haigust ei ole. Depressiooni puhul soovitan kindlasti konsulteerida psühhiaatriga. Kuigi depressioon läheb ajapikku vähemaks ka ilma ravita, kipub ta sellisel juhul korduma. Iga järgnev episood aga suurendab edaspidi uue depressiooniepisoodi kordumise tõenäosust. Tänapäeval on depressiooni ravi üsna tõhus. Kokkuleppel patsiendiga kasutatkse ravis kas ravimeid, psühhoteraapiat või mõlemat.