olen 22 a. noor naine, 2-aastat abielus ja 1.8 aastase poja ema. Viimasel poolel aastal on mul tekkinud suured probleemid voodielus - lihtsalt ei taha vahekorras olla. ei taha, et mind puudutatakse, suudeldakse ega mingil moel sinnapoole suunatakse. ABikaasa on üldiselt mõistav olnud, aga kui ikka pool aastat selline asi käib, peab nagu probleemidele lahendust otsima. Praegu oleme vahekorras olnud umbes 1 korra kuus, siis olen oma mõtted alla surunud ja püüdnud lihtsalt abikaasale head teha. Aga ikkagi. Ei teagi, kuidas sellele probleemile lahendust leida ja mida peaks tegema.

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Inimene on terviklikult funktsioneeriv olend ja seetõttu on sageli erinevad rahulolematused üksteisest välja kasvanud ja seotud. Soovitan üle vaadata poole kuni aasta tagused olukorrad ehk püüda täpsustada probleemide algusaega ning ajendeid. Kas ei ilmnenud sellel ajal muid igapäevaelu rahulolematuseallikad- enesehinnang, tööalased probleemid, suhteprobleemid vms. Sageli on seksuaalprobleemide taga muid põhjuseid, kuid inimesed märkavad just seda ühena esimestest, kuna selle probleemiga on seotud ka teine inimene. Probleemi tekkepõhjuste ja säilimismehhanismi täpsemaks selgitamiseks ning võimalike sekkumismeetodite leidmiseks soovitan pöörduda psühholoogi või psühhiaatri poole.