Minu 11-aastane laps kaebab tavaliselt õhtuti enne kontrolltööd kõhuvalu, kusjuures on näha, et tal see tõesti valutab. Konkreetset kohta näidata ei oska, näitab ebamääraselt ümber naba. Kui küsin, et kas homne koolipäev paneb kõhu valutama, siis tunnistab, et jah. (Tean, et see võib lastel ikka niimoodi olla). Olen talle mõnikord natuke palderjani andnud, siis kaob valu ära ja jääb magama. Aga see pole küll vist kõige õigem lahendus. Kas aitab see, kui ma teda rohkem julgustaksin ha temaga vestleksin või arsti juurde minema?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Koolihirm ja ärevus enne kontrolltöid võib tõepoolest lapse kõhu valutama panna. Igal juhul tuleks lapse hirmu ja ärevuse põhjused välja selgitada. Mitte kontrolltöö ei pane lapse kõhtu valutama, vaid need mõtted ja tunded, mis lapse sees on. Mida ta kardab, kas halba hinnet, õpetaja pettumust, vanemate pahameelt või hoopis midagi muud. Selleks, et oma lapsest paremini aru saada, peaksime temaga rääkima ja last tundma õppima. Siis on ka kergem aidata. Alati ei tule me ise kõige paremate ja õigemate lahenduste peale ja seetõttu ei tee paha, kui rääkida sel teemal lastepsühholoogiga või lastepsühhiaatriga. Esialgu ei peagi last kaasa võtma. Soovitan Teil pöörduda dr. Toomla poole, kes on kogemustega spetsialist ja temaga probleemi arutada. Registreeruda saab telefonil 07 441705.