Tere dr Kalvet
Mind ajendas kirjutama mure oma poja pärast. Vanuse poolest peaks sügisel kooli minema, kuid ma kardan, et tal hakkavad seal tekima õpiraskused ja sellest tulenevalt stress, käitumisraskused jne. Nimelt on laps hajameelne, ei suuda asju lõpuni teha, tüdineb või väsib ruttu. Ta viibib rohkem fantaasiamaailmas ja reaalne elu on tema jaoks vahel kõrvalise tähtsusega. 2 viimast aastat on käinud tasandusrühmas, sest ei öelnud R-i ja S on ka nö"vale". Ta on ülevoolava fantaasiaga ja jutustab palju, aga mõnikord pisut segaselt. Tahab omada kangesti sõpru, kuid kasvataja sõnul tüdineb ruttu koos mängimisest ja läheb omaette mängima- otsib üksindust. Tahab alati teistest parem olla ja võita. Vihastab ja solvub kergesti. Emotsionaalne. Võibolla olen ta ära hellitanud, aga ma tunnen, et ta vajab lähedust, abistamist rohkem. Võibolla peaksin olema nõudlikum ja konkreetsem, samas jälle muretsen, et nõuan liialt ja see võib omakorda lapse hingele ja närvisüsteemile halvasti mõjuda. Olen palju vestelnud logopeediga ja kasvatajaga. Logopeed on optimistlik ja väidab, et poiss pole teistest lastest nõrgem ja võiks kooli minna. Ülesanded lahendab eakaaslastega võrreldes keskmiselt. Kiidab ka lapse head sõnavara. Kasvataja jälle soovitab veel aastakese kosuda. Logopeed lubas soovi korral taotleda koolipikendust. Olen kahevahel ja loodan salamisi, et ehk jõub veel "valmis saada"- sügiseni aega on.
Oleksin väga tänulik kui jagaksite oma kogemusi.
Üks murelik emme

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Logopeed on optimistlik ja see on tore. Kasvataja ja Teie ise olete lapsega enam aega koos ja oskate paremini last hinnata igas olukorras. Mina arvan, et oodata võiks, kui see võimlik on. Otsustama peate ikka ise. Teie kirjas on väide, et laps tahab alati teistest parem olla. Mõelge selle üle. Kui ta läheb kooli nüüd ja ta ei saa seal väga hästi hakkama, kuidas ta siis käitub ja kui tuleval aastal, kui ta oskused on paremad. Parem vanemana minna kooli, kui hiljem klassikursust kordama jääda.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.