pool aastat lahus olnud vanemad-elavad ühes linnas-laps saab nelja aastaseks-elab emaga-saab aru,et vanemad ei ela koos:ema väidab,et liiga tihe-ütleme peaaegu igapäevane kohtumine isaga ei mõju lapsele hästi ja häirib ka loomulikult teda ennast,kuigi läbisaamine muidu on hea.Laps ise tahaks koguaeg isaga olla . Mis on siis õige?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Raske on öelda, mis Teie poolt kirjeldatud olukorras on õige. Sest mis ühel juhul õige, võib teistes olukordades olla sobimatu.
Kui nüüd üldiselt rääkida, siis lapsel peab olema ka lahutuse järel juurdepääs mõlemale vanemale. Sest lahutavad ikka mees ja naine. Mitte ema ja isa. Mees ja naine võivad lahku minna, kuid emaks või isaks olemist nad ei saa mingil juhul katkestada. Nii emaks kui isaks jäävad mõlemad vanemad kuni nad olemas on. Seetõttu toimib ema targasti, kui ta lubab lapsel oma isaga niipalju kokku saad, kui lapsel selleks soovi on. Muidugi teeb see emale valu, sest see meenutab pidevalt ebaõnnestunud kooselu. Paraku tuleks ehk sellega leppida. Ja oma tunnetest ettepoole seada lapse arengu vajadused. Oma tunnetega toimetulekuks on abistajad psühhoterapeutide nime all leida paljudest kohtadest üle Eesti.
Olge terve,
H.Küünarpuu