Me ei leia lapse isaga kohe mitte kuidagi ühist keelt, me räägiks nagu täiesti erinevates keeltes. See on ka tema arvamus. Ja nii juba ligi 3 aastat. Mul kui
naispoolel on süvenenud arvamus, et parim, mida selle suhte parendamiseks teha võib, on lihtsalt minema kolida. Sest kuigi olen üldiselt hea inimestetundja, ei saa ma selle inimese ligi kohe kuidagi. Rääkimata sellest, et ma tema mõttemaailma mõista suudaks. Ja tema ei suuda mõista
minu mõttemaailma. Ja ma olen sellest mõista püüdmisest kohutavalt väsinud.
Nii väsinud, et ei taha enam kohe kuidagi püüda temaga midagi arutada.
Meid ühendav faktor on laps. Laps oli ka meie kooselu alguse põhjuseks.
Oleme omavahel kõnelenud nõustamisele minekust, kuid tema poolt pole initsiatiivi tulnud. Mul üksipäini pole mõtet ju kaheinimesevankrit vedada.
Kuid siiski küsiksin, kas ja kus ja millise raha eest oleks võimalik meid kellelgi ära kuulata.
Teiste inimestega suhtlen mina vabalt, tema väidab, et tema ka.
Mida peaks ette võtma?
Tänan!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
See on tihtipeale nõnda, et inimesed saavad asjadest erimoodi aru. Õieti on see reegel. Ühtemoodi asjadest arusaamine on pikaajalise ühise pingutamise ja omavaheliste suhete arendamise tulemus. Pole olemas kaht inimest (rääkimata enamatest), kes saaksid asjadest täiesti ühtmoodi aru ja kelle vaated oleksid täiesti kokkulangevad. Seda ei saa kunagi eeldada. Kui inimesed saavad asjadest erimoodi aru, ja räägivad sellest omavahel, siis võib juhtuda, et üks võtab mingi teise vaadete osa omaks ja teine jällegi mingi osa oma partneri vaadetest. Või vähemasti tunnustatakse teineteise eri arusaamu ega võidelda nende vastu. Ja suhtutakse eri arusaamadesse rahulikult. Ega tülitseta nende pärast ega suruta teisele oma peale. See on teineteise suhtes tervislikum.
Kui omavahel ei saa kõnelda rahulikul viisil oma erinevustest vaadetes, siis on tõesti kasulik teha seda kellegi kolmanda kaasabil, kes aitab nendest asjadest kõnelda. Ehk siis psühhoterapeudiga koos. Kindlasti proovige omavahel sedavõrd ühist meelt leida, et te läheksite kellegiga oma erimeelsustest kõnelema ja otsima teid teineteise erinevaid vaateid taluma ja aktsepteerima õppida või kokkuleppeid sõlmima õppida.
Olge terve,
Harri Küünarpuu