Tere!
Vabandan, et tülitan, kuid mul on väike mure. Olen 30-aastane üksik naine, tööga abielus, nagu paljud tänapäeval. Olen selline vaheülemus ja töö on üsna pingeline, kuid mitte vastumeelne. Viimasel ajal olen aga kuidagi apaatne ja kõigest tüdinenud. Tahaks ainult magada, mul on tunne, et olen saamatu ja mõttetu. Olen hakanud meeletult unustama, mis on minu varasema korrektsuse ja kiirreageerimise juures talumatu. Unenäodki on totaalselt ajuvabad.
Küsimus on aga selles, et olen endagi hirmuks hakanud viimasel ajal mängima suremise mõttega. Mõistus ütleb, et see ei ole lahendus, samuti on mul nii mitmedki võlad ja kohustused, mida kohusetunne ei luba kellegi teise kaela jätta. Kuid satun sisemiselt vaimustusse, kui olen avastanud uue meetodi, kuidas "kindlustust petta, et võlgu ei jääks ja siiski kõik lõpetada". Kas need mõtted on ainult mäng või peaksin kuhugi pöörduma? Kuidagi hirmutav tundub elada ainult kohusetundest? Kuigi otseselt ei ole ju midagi halvasti? Kas vastab tõele, et selline mõtlemine ja mäng ei vii tegelikult tegudeni?
Ette tänades
H.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Tahan alustada sellest, et "tööga abielus" olla on tõeliselt raske. Kirjutad veel, et oled "vaheülemus", ka see roll on pingeline, sest pead alluvana täitma hästi ja kohusetruult oma rolli ja samal ajal tahad alluvatele olla hea ülemus. Aruasaadavalt on töö raske, kuid õnneks kirjutad, et mitte vastumeelne.
Nüüd mõtle, millal Sa viimati puhkasid, ikka tõeliselt puhkasid? Leia tuttavate seast inimene, kellega saad end vabalt tunda ja
palu ta enaga aega veetma. Palu sõpradelt häbenemata abi, et saaksid vaheldust oma
kohustustele ja tööle. Keegi teine peale Sinu enda ei tea kui kurnatud Sa emotsionaalselt oled. Sinul endal on kohustus kaitsta oma tervist ja sundida end leidma vaheldust ja puhkust töös.
Alusta kohe sellest, kuidas leida võimalus võtta kahenädalane puhkus ja minna reisima.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.