Tere!
Usun, et nii mônigi laps on oma emale mingil pôhjusel öelnud , et ei taha täna kooli minna. Niisiis minu küsimus.
Mu laps käib eelkoolis. Pean tunnistama, et näen ta arengut pea iga päevaga. Aga muidu aktiivse ( ja suhteliselt palju eduelamust saanud poisina), ei lähe tal lugemine veel nii soravalt kui paaril teisel klassikaaslasel. Vôitmine ja esimene olla on talle väga tähtsad. Ja nüüd ei taha ta enam kooli minna. Rääkisin "asjast" ka eelkooli ôpetajaga, aga muutust pole märgata.
sageli on hirm ka nn psühhosomaatiline, ehk mul kôht valutab - seda ütleb ta kui hakkame kooli minekuks riidesse panema. ja istub kaua-kaua tualetis.
Pean tunnistama, et lasteaeda sisse elamine 3 aastat tagasi ei läinud ka eriti libedalt, kuigi me terve perega käisime uude elusse "sisse elamas"...
järsku oskate head nôu anda. Päris koolini on jäänud vaid loetud kuud.
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Laste puhul on sageli raske hirmuga seotud mõtteid leida. Ühe hüpoteesi Te tõite välja, võrrelde mõne klassikaaslasega halvem lugemisoskus. Kui Teie lapsele on tähtis olla parim, siis see võib olla üheks põhjuseks, et ta ei taha kooli minna. Edasi tulekski tema käest uurida täpsemalt, mida ta koolis tegi, kuidas tal mingi konkreetne asi õnnestus, mida teised tegid, mida nad ütlesid, kuidas laps ennast tundis, mida ta siis mõtles. Nii saate jälile, mis teda konkreetselt häirib või hirmutab. Kas see on tema enda mõte, et ta ei saa hakkama või keegi on tema üle naernud või on selle taga hoopis midagi muud. Kui olete lapse hirmude põhjustele jälile jõudnud, saab neid järk-järgult vähendada.