Tere,tundun endale vahel lausa võimatuna ja ma ei saa aru, kas tegu on depressiooniga või siis millegi muuga.
Asi on selles, et nii kui mul tuleb mehega jututeemaks tema ema, siis see tekitab minus lihtsalt raevuhoo, kuna ämma ja minu läbisaamine on halb.Kuigi minu mees on igati minu poolel ja väga mõistev,kuid peab ka oma ema suhtes olema mõistev,sest see on ikkagi tema ema,siis mina süüdistan teda "memmepoja mängus". Lisaks sellele kogu minu närvilisus,tunne on selline,et tahaks midagi katki visata(vahel isegi loobin asju,et näidata oma pahameelt),nutul ei ole lõppu.Pärast piinab mind oma südametunnistus selllise käitumise pärast ning "põen" veel mitu päeva järjest.Tunnen,et olen armukade ämma peale,lihtsalt ühe vana ja võimuka naise peale.Kuidas küll sellest vabaneda,sest mulle ei meeldi tema vahelesegamine ja ma ei suuda kuidagi uskuda oma mehe sõnadesse,et ta on täielikult ainult minu poolel ja teeb otsuseid ainult meie heaks.Mul puudub lihtsalt usaldus.Nii ma siis nutan ja hüsteeritsen(ehk on see õige termin),kuna tundun hüljatuna.Mis ma pean tegema,et võita usaldust ning mitte langeda päevadeks depressiooni(kui see ikkagi on depressioon)?
Ette tänades.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Katsuge endale selgeks teha mida Te tahate. Kas seda, et mees enam kunagi oma emast ei räägiks või seda, et oleks alati Teiega nõus, või seda, et ämm mitte kunagi ei sekkuks teie pere asjadesse.
Võib-olla oleks realistlikum leppida inimeste olemasoluga nii nagu nad on. Selleks ei ole tarvis võidelda ämmaga vaid teha tööd iseendaga, oma mõtete ja tunnetega. Nagu Te ise kirjutate, ämm on vana ja võimukas naine. Teil tuleb leppida sellega, et ta on vana ja võimukas ja jääbki selleks oma elupäevade lõpuni. Vaadake enda ümber. Mõni on loll, mõni on kiuslik, mõni on võimukas, mõni ahne. Kas lasete siis nendel enda elu mõjutada. Teie probleemid ei tule mitte ämmast vaid Teie enda seest. Need on Teie enda mõtted, hoiakud ja ebarealistlikud ootused, mis tekitavad tugevaid negatiivseid tundeid. Kuna Teie tunded on nii tugevad, siis ei suuda Te ka oma käitumist kontrollida. Et endas paremini selgusele jõuda, soovitan pöörduda psühhoterapeudi poole. Siis saate koos hinnata ka seda, kas Teil on depressioon või mitte.