Viimasel ajal tunnen pidevat ärevust ja hirmu oma lähedaste - laste ( 3a. ja 6 kuud), vanemate , õe jt. pärast - äkki nendega midagi juhtub, äkki leitakse neil fataalne haigus. Olen praegu oma kolmanda lapsega kodus. Minu esimene laps sündis geneetilise sündroomiga ja tema saatuse otsustas südamerike, mis oli nii ränk, et ta suri 1,9 aastaselt. Sain selles üle ja sünnitasin juba uue mehega uue lapse 4 aasta pärast. Tookord 1994-1995 ei saanud ma mingit professionaalset abi, vaid lähedaste toetuse varal suutsin eluga toime tulla. Olen keskastme juht, teiste arvates tugev, tasakaalukas ja rahulik ning huumorimeelne inimene. Suudan oma emotsioone suhteliselt hästi kontrollida, vaid lähedased näevad mu ahastushetki mõnikord. Loen eneseabi raamatuid , kuid viimasel ajal tunnen, et hirm ja paanika süvenevad, kuigi pereelu on soe ja rõõmus. Kuidas tulla toime oma mõtetega , mis pisimagi tervishäire puhul kellegi lähedastest, jõuavad kujutlustes traagiliste lahendusten ?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Te olete läbi elanud väga raske katsumuse, olete kaotanud oma lapse. Paratamatult jätab selline sündmus oma jälje. Lapse haigus ja surm vallandasid Teis üldistunud ärevuse ja hirmu oma lähedaste inimeste pärast. Selline muretsemine ja hirm on kurnav nii emostionaalselt kui füüsiliselt ning sellest ei ole väga lihtne pääseda. Ainult tahtejõust sageli ei piisa. Mõtetega tööd ja ebafunktsionaalsete mõtetega toimetulekut õpetab kognitiivne teraapia. Teil tuleks kindlasti pöörduda spetsialisti poole. Soovitan dr. Anu Järve, kellel on kogemsui nii psühhiaatri kui psühhoterapeudina, tel 07 441 705.