Tere! Tegelikult mul polegi mingit tõsist muret. Aga lihtalt tahaksin Teie arvamust kuulda. Asi järgmine. Olen 20a. neiu ja mul pole siiani olnud ühtegi suhet. Ise ma sellepärast küll eriti ei põe, aga kogu perekond ja sõbrad on paanikas. Nad arvavad juba, et olen lootusetu vanatüdruk:-) Aga ma ise küll nii ei arva! Muidugi on minu teele sattunud palju noormehi, kes mulle meeldivad ja kellele mina meeldin, aga kunagi pole ma tahtnud nendega suhet alustada. Ma arvan ikka, et tugevat sõprust poisi ja tüdruku vahel on raskem hoida kui armusuhet. Kas seda on siis tõesti raske mõista? Pealegi olen terve enda elu näinud, kuidas inimesed üksteisele haiget teevad. Alguses vanemad, kes lõpuks lahutasid, nüüd sõbrad. Endale küll sellist koormat ei tahaks! Noorust pole ju mõtet nii raisata!? Tahaks ikka veel "lennata" ja vabadust nautida ja seda üksinda. Ütelge, kas ma olen tõesti imelik? Või äkki on probleem milleski muus?
Kõike paremat Teile!
Pille

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma arvan, et imelik Te küll ei ole. Probleem võib ju olla milleski muus. Näiteks selles, et meil eksisteerib rida eelarvamusi selle kohta, millal inimesed peavad abielluma ja perekonna looma. Selle kohta ju ka rahvalikud ütlemised olemas: "kakskümmend kaks ja ..." ja nii edasi. Igal ajastul on omad vaated abiellumise ajale ja mil viisil ja kas üldse perekonda luua. Praegu on üle ilma tendents, et abiellutakse üha hiljem. Kõigepealt püütakse endale haridus omandada (see võtab ju ka aega), siis ennast oma erialal sisse seada ja mingit edu saavutada ja siis ehk ka perekond luua. Mis see endaga kaasa toob on iseasi: näiteks sündide hilisemaks jäämist ja vähemate laste sündimist ja seega rahvastiku vananemist. Me kõik elame üle tõsist hoiakute muutumise perioodi, igas asjas, ka abielu ja perekonna asjade suhtes. Praegu on ju üsna tavaline registreerimata kooselu, mis veel viisteist-kakskümmend aastat tagasi oli kõlvatuse tipp. Praegu aga tavaline ja legaalne kooselu vorm.
Ma olen kindel, et kui Te leiate kellegi, kellega koos Te tahaksite vanaks saada, kellega koos lapsi kasvatada ja head ja halba jagada, siis Te ei küsi endalt, kui vana Te hetkel olete. Küllap seölline inimene ei ole Teie teele veel sattunud. Ja kõige ebamõistlikum on luua perekond lihtsalt sellepärast, et selles eas juba nagu peaks või et nii on kombeks (kellel?, miks?, millal see oli kombeks?). Või et teistel juba on ja peaks isa kah nagu... Või mõnel muul sellisel üsna ebaküpsel põhjusel.
Te olete vaba naine vabal maal ja otsustate ise, millal suhted luua, kellega neid luua ja kuidas. Punkt.
Jõudu,
Harri Küünarpuu