Kaks kuud tagasi olid mul tugevad südamerütmihäired ja vererõhk oli 160/95.
Mind pandi haiglasse. Seal sain tilgutit ja asi möödus. Ainult meeletu higistamine jäi.Mulle kirjutati mingeid antidepressante ja öeli et mul on depressioon. Võtsin neid kaks kuud.Nii kui järgi jätsin tekkis meeletu iiveldus ja pea hakkas ringi käima nagu oleks purjus.Ma higistan aga samas on mul kogu aeg külm.Süda klopib ka meeletult.
Kas on võimalik et asi pole tegelikult depressioonis vaid millesgi muus. Enesetunne on tõesti kehv.Rohu kirjutas mulle perearst, psühholoogi juures ma pole käenud.
Aidake palun.Ette tänades Kristel.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Mul on üsna rske Teie küsimusele vastata, kuna somaatilise meditsiini alased probleemid ei kuulu minu kompetentsi. Soovitan Teil talitada järgmiselt: paluge prerarstilt hinnangut oma tervislikule seisundile. Oleks tarvis täpselt teada, missugused uuringud on tehtud ja mis diagnoos Teil on. Perearst võib selle ka kirjalikult vormistada. Sageli on meditsiinilised terminid segased ja ei jää hästi meelde. Kui häire kuulub psüühika valdkonda (Teie kirjelduse põhjal ei ole see välistatud), siis pöörduge psühhiaatri poole. Psühhiaatri vastuvõtule minnes oleks hea, kui Te teaksite perearsti arvamust ning ka seda, milliseid rohtusid, millises annuses ja kui kaua te tarvitasite. Edaspidise ravi saate siis juba ühiselt läbi arutada ja paika panna. Kui tegemist on depressiooni või mõne ärevushäirega ei aita ainult rohtudest vaid vajalik on kindlasti ka psühhoteraapia. Seetõttu soovitan leida psühhiaatri, kellel on ka psühhoteraapia alane väljaõpe. Psühholoogilise Nõustamise Keskuses SENSUS võtavad vastu dr. Järv, dr. Mägi ja dr. Toomla, kelle poole võib pöörduda.