Olen 21 aastane noor naine ja ma ei saa aru mis minuga viimasel ajal lahti on- ma nutan iga väiksema asja pärast ja olen üliemotsinaalne, samas jälle ei paku mitte miski mulle huvi ja ma ei taha mitte kellagagi enam suhelda-isegi pereliikmetega suhtlemine on üle jõu käiv. Kui ma psühholoogi juures käisin öeldi mulle, et mul on ainult ärevushäired, muidu terve inimene!?! Kui ma terve olen siis miks ma ennast terve ja normaalsena ei tunne, isegi mu pere ja sõbrad tunnevad mu pärast muret ja ütlevad, et selline käitumine ei ole normaalne????

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Need sümptomid, mida Te kirjeldate (kergesti nutma puhkemine, ülemäärane emotsionaalsus, huvi puudumine, soovimatus suhelda) viitavad depressioonile, kuid ei ole välistatud ka mõni ärevushäire. Ärevushäireteks nimetetakse häirete gruppi ja seal on üsna mitmeid häireid. Kindlasti ei saa Teil kõiki neid olla. Nii ärevushäired kui ka depressioon on tõsised häired ning neid tuleb kindlasti ravida. Soovitan Teil pöörduda spetsialisti poole, kellel on kogemusi psüühikahäiretega tegelemisel. Nendeks spetsialistideks on kliiniline psühholoog või psühhiaater. Raviks sobib taoliste probleemide puhul kognitiiv-käitumuslik teraapia ja vajadusel ka ravimid.