tere.
mul on mure oma isa pärast. ta on 62 aastat vana, pensionil , läbi elanud 2 aastat tagasi südameoperatsiooni. peale op-i jäi koju. kuna ta on eluaeg olnud suur töömees, siis praegune kodus istumine ajab hulluks. samas ei saa tööle ka minna, kuna tervis ei luba. ja niisuguses vanuses ei võetakski. ühesõnaga on ta suures stressis ja depressioonis. tänu sellele on ta kergesti ärrituv, ja valab oma emotsioonid ema ja minu peale. mina põgenen selle eest kogu aeg ära, olen sõbra juures, teises linnas koolis, kuid seda enam saab kogu jama kaela ema. lisaks on isal probleeme alkoholiga. aegajalt satub tsüklitesse. siis jälle ei joo pool aastat. ja nii ringiratast. kuna eluaeg on olnud tema pere toitja, siis praegune olukord, kus tema on sõltuv ema palgast, lisab veelgi õli tulle. mistõttu üritab kodus mingit võimu säilitada läbi sõimamise ja õiendamise. põhjus: depressioon. sellest saame aru nii mina, ema kui ka ta ise. lõpuks. pikalt veensime teda minema psühholoogi või psühhiaatri jutule. lõpuks võttis julguse kokku ja läkski. tallinna psühhiaatria kliinikusse. seal küsis arst, kas te olete hull? . isa vastas et enda teada mitte, aga depressioon vaevab. arst ütles, et kui te hull ei ole, mis te siis siit otsite? sama targalt tuli isa tagasi ja enam ei ole nõus arstile selle probleemiga pöörduma. et eraarsti juurde minna, selleks ei ole raha. tahaksin teada, mida peaks nüüd ette võtma, kas on veel kohti, kus saaks tasuta ravi ja kus arsti suhtumine veidi inimlikum oleks. või üleüldiselt, kuidas saaksime mina ja ema teda aidata, et depressioonist veidikenegi välja tulla?
ette tänades, murelik tütar, 21 a.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Suurte muutustega elus vajame me kõik aega kohanemiseks. Kirjeldad isa kui töökat meest, see võiks ollagi edu võti. Oleks hea kui isa leiaks mõne talle meeldiva töö, või tegevuse, millele ta võiks suunata oma jõu ja huvi. See viib ta mõtted oma terviselt mujale ja ta võib end jälle tunda vajaliku ja tähtsana.
Arutage isaga ja pakkuge talle mõni idee. Hea oleks, kui Sina või ema saaksite temalt mingit teenet paluda. See võiks olla ka keegi, kes vajaks tema abi. Mõõdukas füüsiline koormus ei tee talle halba.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.