Tere.
Siin on keeruline ning v"ga isiklik probleem. 40ndatesse j6udnud homoseksuaalsete kalduvustega mees tahaks j"reltulijat. Naist v6tta ei taha, pole ka kedagi. M6te liigub kahes suunas:
1. Kas ja kuidas saaks adopteerida last?
2. Meeldiks rohkem saada oma bioloogilist j"reltulijat. Doonor-isadest (6igemini spermadoonorlusest) olen kuulnud, kuid seekord oleks ju rohkem nagu doonor-ema tarvis? Kust teda leida? Pealegi, kas on minu juhtumi puhul v6imalik selline viljastamine, et ma ei pea naisega seksuaalsesse vahekorda astuma? See v6ib (rohkem teoreetiliselt) tekitada vastumeelsust ka hiljem bioloogilise ema v6i veel hullem, lapse suhtes.
Ja lisaks psyhholoogilisele aspektile tulevad siinkohal m"ngu ju ka juriidilised. Aga kui ema pole n6us last loovutama (sooviksin hiljemalt 2-3aastaselt last oma juurde) ja hakkab vaid alimentidest huvituma jne?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma ei ole päris kindel, kuidas EV seadused vaatavad homoisikust adopteerijatele. Karta on, et sellne asi ei ole meil seadusega kooskõlas. Paljudes maades on see ehk juba seadustatud aga meil vist siiski mitte. Ma mäletan, et sellekohast debatti vist peeti ja kirjutati midagi ka ajalehtedes. Üldiselt oli hoiak siiski negatiivne. Karta on, et bioloogilise lapse saamine sellisel viisil nagu Te loodate on samuti väga keeruline. Kui nüüd natuke naljatada selle tõsise teema juures, siis ainsaks võimaluseks bioloogilist last saada jääb filmis "Junior" tehtud triki kordamine. Kuigi see oli ju ka seal teatud komplikatsioonidega seotud...
Ma tõesti ei tea, kuidas Te peaksite selle raskusega toime saama. Äkki keegi teine siinsamas Kliinik.ee-s oskab sellele vastata?
H.Küünarpuu