Tervist.
Olin enda kaaslasega olnud koos pea 3 aastat. Meil oli tõesti väga lähedane suhe ja sobisime kokku väga hästi. Tundsime üksteisega hingesugulust ning poleks osanud arvata, et üheltmaalt tema tunded minu vastu muutuvad, aga nüüd nii on juhutnud. Kõik algas juba umbes 4 kuud tagasi, kui hakkasin sees tundma, et meie vahel pole enam kõik hästi. Olime vähem koos ning tüdrukul olid kogu aeg igasugused tegevused, et minuga mitte olla ning ütles, et ma mõtlen üle, et tal on tõesti väga palju tegemist jne... Sellest ajast peale hakkas minus ka see vaimselt halb aeg, kus tulid tihti ärevushood, stress ja üldse puudus rahulolu ja võime ennast õnnelikult tunda. Polnud varem selliseid tundeid tundnud ning oli minu jaoks täiesti midagi uut ja hirmutavat.
Nüüd ongi suhe selles staadiumis, et oleme lahus ning tunnen temast tõsiselt suurt puudust. Kõige hullem on veel see, et tema räägib mulle ka, et ta tunneb vahest minust nii suurt igatsust, et on 100 % kindel, et tahab ikkagi minuga koos olla, kuid et samas poleks see päris õige. Siis on jälle järgmine hetk, kui näen teda nutmas ja ütlemas, et kui suurt igatsust ta tunneb. Kuid nüüd sain äsja teada, et tal on ka uus silmarõõm, kuid selle peale ütles ta jällegi mulle, et ta ei tea üldse, kas teeb õige otsuse ning et see, et tal silmarõõm on, ei tähenda üldse nii palju asju, nagu mina mõtlen jne... Ühesõnaga mängib ta justkui minu tunnetega, kuid selle tagajärjel on ta mu pea nii sassi ajanud ja kannatan suure stressi all.
Aga tema käitumise tagajärjel on mul ikkagi hinges lootus ta tagasi saada, kuid olen aru saanud, et see pole enam õige käitumine minu poolt, kui loodan teda tagasi saada. Sest selle tulemusel mõtlen 24/7 sellest, mul on pidev stress, ärevushood, tihti on unetus, vahest isegi luupainajad ja sundmõtted, kus näen peas teda selle uue silmarõõmuga jnejne... Lihtsalt tahaks uuesti tunda seda rahulolu ja elurõõmu, mida varem tundsin ning eluga edasi minnna. Vahest harva saan jälle enda peas kõik paika, et aitab, ma olen noor, mul on hea töö, palju sõpru kõik on tegelikult hästi ning elu läheb edasi. Kuid mõne aja pärast võin ennast jälle leidmas mõtlemas sellest suhtest ning kaob igasugune tahtmine ja tulevad ärevus ja stress...
Tahaksin lihtsalt tunda jälle elurõõmu ja välja tulla sellest stressist, mida täpsemalt peaksin selle jaoks tegema- siinkohal tahaksingi pisut abi.

Arst vastas:
Tõnu Ots
dr Tõnu Ots
Psühholoog
Armunule on suhe tema elu mõtteks. Kui see suhe puruneb, tundub, et elul pole enam mõtet. Ja see tunne paneb ta vaakuma stressi ja depressiooni vahel. Kui tegu oleks stressiga, peaks abi saama puhkusest, vaheldusest, sõpradest, harrastustest.
Depressiooniga peab pöörduma psühhoterapeudi või psühhiaatri poole.
Aga enne seda peate temas ja endas selgusele jõudma, mis ikkagi on juhtunud. Ja kas ikka on juhtunud midagi parandamatut. Ärge nõudke seletusi, vaid tehke endale selgeks, mis teis talle meeldis ja mis teis muutus, et enam ei meeldi.
Võibolla olen ülekohtune, aga kusagilt ridade vahelt tundus mulle, et tegelikult tunnete armukadedust ja masohistlikke mõtteid meeldivamatena kui tõelist soovi suhteid endisel kujul taastada.