Tere. Lahutasin 28 aastat kestnud abielu 3 aastat tagasi. Tundsin, et mu kohustus on täidetud ja oleme mehega totaalselt lahku kasvanud. Kaks aastat tagasi tutvusin endast 12 aastat noorema mehega. Loomulikult ei arvanud, et see üleüldse võimalik saab olla, sest nii suur vanusevahe oli vastupidine kõigile mu põhimõtetele. Kujunes aga nii,et tema algatusel kujunes välja "suhe", mis on kestnud juba 2 aastat. See suhe pole olnud selline nagu olen lootnud. Seal on väga palju probleeme just armukadeduse, käitumise ja muu osas. Tunnen, et olen sattunud sellest mehest sõltuvusse, klammerdunud, ja see on hakanud segama mu elu. Hiljuti oli mul sapipõie operatsiooin, põis oli otsani kive täis. Need olid tekkinud sinna praktiliselt viimase aastaga. Ei tea, kas need kaks asja seotud olid , kuid iga kord, kui oli mingi lahkheli, hakkasid mul sees valud. Taahaksin välja saada sellest suhete virr-varrist, kuid kui on möödunud nädal vaikimisest, võtan ma toru ja jälle helistan talle.....Mida teha? Kuidas ennast aidata? Tunnen, et vajan spetsialisti abi.

Arst vastas:
Tõnu Ots
dr Tõnu Ots
Psühholoog
Et psüühika mõjutab tervist ja vastupidi, on ammune tõde. Ma ei tea, kuidas ärevusseisund põiekive tekitab, kuid võimatu see pole.
Kahjuks pean viitama teie eale. Selline"viimase võimaluse suhe" võib väga kergesti klammerdumiseks kujuneda ja alateadlikult tunnetades selle suhte pidevaks kooseluks muutumise võimatust, piitsutab tagant armukadedust, enesehaletsust, abitust. Kui vähegi suudate, ärge siduge seda suhet lootustega, vaid nähke selles võimalusi. Las olla nii kuis on, ütleb tark laulusalm. Hakates lubadusi välja pressima ja enda vastu haletsust tekitama, võite kõik kaotada. Suhe on see, mis kestab ja seob. Vahekord on see, mis vahest on ja vahest ei ole. Moralistide jaoks pole see eriti viisakas soovitus, kuid suhtuge oma intiimellu "vääramatu jõu" põhimõttel "mitte kõik suhted ei saagi kooseluks kujuneda" ja kui loobute ebareaalsetest tulevikulootustest, siis leiate, et teil on seksuaalsõber või noorte keeles boyfrend, mitte peigmees või elukaaslase kandidaat. Tehke ennast talle nii meeldivaks ja ahvatlevaks kaaslaseks kui suudate, siis hakkab ta ise teile helistama.