Tere.
Mul on 16-aastane poeg, kellega koos elame ühes kodus. Ja peigmees, kes elab oma emaga koos (ka nüüd 42) paar trollipeatust eemal. Suhe temaga üle 10 aasta. Suhte algul mitmeil aastail ta käis vasakul, teiste naistega, aga mul oli ikka suur tunne tema vastu, kuigi sain korduvalt haiget. Eelmise aasta kevadel ta enam telefoni vastu ei võtnud ja nii u. pool aastat. Kuigi enne seda oli suhe (visiit) normaalne. Ma jäin üksi, polnud ka sõbrannasid (üks oli just enesetapu teinud). Siis tutvusin väliseestlasega, kes elab 260 km eemal välismaal. Tekkis armumine ja abiellusime eelmise aasta suvel. Nüüd ta elab ikka välismaal ja käin seal külas. Aga suurema osa ajast ikka elan kodumaal, sest mul siin ju laps, kes ei taha välismaale minna, käib siin koolis. Samas vahel ei võta mu mees toru vastu ja siis ma olen täielikus üksinduses ja helistasin endisele mehele, kes nüüd tahab mind tagasi saada ja me suhe algas jälle. Nüüd mul nagu 2 meest. Aga olen oma paberid kõik viinud välismaale, sealne kodanik paberite järgi. Nüüd pakuti tööharjutamist välismaal. Kuidas ma oma teismelise poja siia jätan? Ta käib tihti mu vanemate juures, kes elavad võrdlemisi lähedal. Aga välismaal olles muretsen, mis ta siin teeb üksi korteris. Selle eesti mehega ma eriti vahekorras ei taha enam olla, küll aga tahaks suhelda ikka, aga ta tahab mind täielikult tagasi ja et ma Soomest ennast tagasi siia kirjutaks. Mul on pea juba segamini, ei suuda otsustada ega pole jõudu seda teha. Ma pole nii tugeva psüühikaga ka, olen psühhiaatriahaiglas kunagi ravil olnud. Soome mehe vastu on tunded, aga me vähe aega koos, ei tunne ka nii palju teda. Mida üldse teha ja kuidas olla?

Arst vastas:
Tõnu Ots
dr Tõnu Ots
Psühholoog
See on nii segane suhete sasipundar, milles on nõustajal raske isegi orienteeruda, nõuandeist rääkimata.
Teie seisundi nimi on marginaalsus – määratlematus, segadus. Esimene asi, mida tuleks püüda, on peaaegu nagu matemaatiline tehe – võrrandite lihtsustamine. Püüdke leida oma suhetes pojaga, esimese abikaasaga, armukesega, praeguse abikaasaga see kõige tähtsam ühisosa – miks just tema mulle tähtis on ja miks just mina talle tähtis olen. Te olete asjad keeruliseks mõelnud, keeruliseks ajanud, lahendamatuks salatsenud. Te tatsute nagu mitut rada korraga ega tea, mis neist just teie oma peaks olema. Kuni hargivahe kannatab jalgu mitme raja peale venitada, tulete ehk toime, aga varsti peate nii või teisiti hakkama valikuid tegema. Ja valik tähendab ohverdamist. Inimsuhteid tähtsuse järgi pingeritta seades ja neist sobimatuid ohverdades tuleb mõelda peale iseenda ka teistele. Valides ohverdamiseks endale kõige valutuma variandi, võite teha valu kellelegi teisele, kes pole üldse süüdi, et sellesse teie elu segaduste sasipuntrasse sattunud on. Aga üks on ka kindel – iseendas selgusele jõudmata ja midagi ohverdamata jätkates jõuate taas psühhiaatriliste probleemideni iseendas.