tere,
on põhjust arvata et põen sotsiaalfoobiat ( sotsiaalne ärevus ) raskendatud kujul. Juhul kui selline tõbi üldse olemas on, vähemalt lugesin hiljuti sellekohast artiklit mis oleks kirjutatud justkui minust + veel mõned extra lisad.
Küsimus järgmine, nagu võite juba arvatagi, kuidas sellest vabaneda.
eelistaksin ravimeid !
saan aru et te ei või ilmselt käesoleva anonüümse (loodetavasti ) kirja alusel mulle mingeid ravimeid/ravi määrama hakata kuid puht põhimõtteliselt kas selle vastu on olemas mingeid mõjusaid ravimeid, mis ka toimiksid. või on tegemist mingi sügavalt psüühilise häirega millest tuleb ise jagu saada ? või kelle poole konkreetselt pöörduda ?
ette tänades.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Sellist mõjusat ravimit, mis aitaks nagu antibiootikum põletiku vastu, ei ole. Sotsiaalfoobia puhul on efektiivseks ravimeetodiks kognitiiv-käitumulik teraapia ja lisaks sellele kasutatakse ka ravimeid, mis leevendavad ärevus ja pinget, kuid ei vabasta Teid hirmust sattuda tähelepanu keskpunkti. Kuna ma ei tea, kus Te elate, siis on raske konkreetseid spetsialiste soovitada. Pöörduda võiksite kas kliinilise psühholoogi või psühhiaatri poole, kellel on ka kognitiiv-käitumusliku terapeudi kvalifikatsioon. Olge valmis pikaks teraapiaks ja tõsiseks tööks iseenda kallal. Mõistagi on seda hõlpsam teha hea terapeudi juhendamisel.