Olen 33-aastane mees. Mul on suhe 8 aastat noorema naisega. Meil on tekkinud probleeme, millest tahaksin kellegagi rääkida ja nõu küsida.
See võib tunduda teiste siinsete probleemide kõrval üsna kerglane, aga minu jaoks on asi tähtis.
Tutvusime 3 kuud tagasi, meeldisime üksteisele väga ja suhe läks üsna kohe "käima". Mõned veidrad juhtumid olid esimese 3 nädala jooksul, nimelt naine laskis mitu korda end õhtul kell pool 10 sõbranna juurde viia. Ma ei öelnud selle kohta midagi, aga veel paari nädala pärast tuli see mulle meelde ja ma küsisin, et mis see oli, see tundus mulle imelik. Ta tunnistas, et samal ajal oli tal hoopis suhe teise mehega, et ta ei olnud minus kindel. Neil õhtutel läks teise mehe juurde. Aga üsna pea ta olevat lõpetanud suhted selle mehega, sest tahab olla minuga. Samuti polevat see suhe eriti kindel olnud, lühiajaline. Siiski seksisuhetega. Nad olevat jäänud sõpradeks. Tülitsesime, kuna mulle see topeltmäng ei meeldinud, sest samal ajal anti ka mulle vägagi lootust. Siiski leppisime ära.
Järgmine juhtum oli augusti algul. Ta oli käinud sõbrannaga kinos mõni aeg tagasi. Ükskord palus ta mul enda mobiiltelefoni seadistada. Nägin seal tema sõnumit sellele mehele kinoskäigu kohta. Sel esmaspäeval küsisin, kas ta on selle mehega veel kokku saanud. Ta tunnistas üles, et kinoskäik oli hoopis selle mehega, mitte sõbrannaga. See oli mulle shokk ja esimese reaktsioonina lõin teda vastu jalga päris tugevasti. Et jälle valetamine. Muidu mul kalduvust vägivallale ei ole. Ta ütles, et nad on ainult sõbrad ja ta ei tahtnud mulle enne rääkida, kuna mulle see kinnominek poleks meeldinud. Leppisime ära jälle ja ma arvasin, et kõik on korras.
Tegelikult on meil suhted temaga kogu aeg väga head ja meeldivad olnud. Hoolime üksteisest.
Eile uurisin tema msn logisid (tunnistan, see pole ilus tegu) ja avastasin, et neil on plaanis koos reisile minna. Ning kokkulepe seda minu eest varjata. Mulle muidugi shokk jälle. Terve päeva rääkisime sellest. Tema ütleb, et peale seda löömist oli tal plaan minuga suhe lõpetada. Samal ajal sattus arvutis suhtlema selle mehega ja see kutsus teda reisile. Ta siiski olevat kohe ümber mõelnud. Kuigi nad suhtlesid veel sel reedel ja juttu reisi ärajäämisest ei tehtud. Kogu selle nädala oli ta minu vastu väga hea nagu ennegi. Ta väidab, et armastab mind väga ja ei taha mingil juhul minust loobuda. Rääkisime pikalt ka sellest löömisest ja loodan, et saime üksteisest aru. Et ma ei löö teda enam kunagi (kuigi minu arust see oli ära teenitud). Ta ütles, et on nõus kõigist oma meestuttavatest minu pärast loobuma. Seda ma siiski ei nõua. Tahame suhet jätkata.
Siiski minul jäi väga halb tunne sisse ja temal samuti. Arvan, et peaksime pöörduma nõustaja või psühholoogi poole?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Olete leidnud endale meeldiva kaaslase. Teie kaaslane on piisavalt avatud ja Teid usaldav. Kirjutate, et teie suhted on kogu aeg väga head, kuid see on Teie arvamus. Kirjast võib jääda mulje, et neiu ei ole suutnud eelmise noormehe sõprusest loobuda. Mis teda selle mehega seob ja miks ta temast loobus Teie kasuks? Ta võiks vastata endale nendele küsimustele.
Teie käitumine ei näita tema usaldamist, kui uurite temalt luba küsimatta tema telefoni. Suhte alus on usaldus ja privaatsuse austamine. Kuidas edasi teie suhe kulgeb, kui Teil on tungiv vajadus olla kindel neiu siiruses? Ma ei õigusta neiu suhet kahe mehega, kuid usaldus ja austus on vajalikud. Kui neiu jätkab kahte suhet, saate sellest teada ka muul viisil, kui uurides salaja tema telefoni. Kui see tuleb ilmsiks, kuidas saab neiu Teid usaldada.
Psühholoogidega koostöö on alati mõistlik, kui ise enam tekkinud küsimustele vastuseid ei leia.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.