Kas ja kuidas on võimalik elada väga õnnetuna?
20 aastane abielu jooksis karile, olen kibestunud ja väga närviline. Lapsed enam sülle ei roni, juba teismelised. Sõpru eriti pole, sest pühendusin tervenisti perele. Ema-isa ammu surnud, vendi-õdesid pole. Raha ka pole, sestap ärge palun soovitage arste ega psühhiaatreid. Enesetappu ei julge esialgu-arg olen.
Kardan. Rääkida probleemist ei suuda.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Teie elu sisuks on olnud pühendumine perekonnale. Osa Teie perekonnast (abikaasa) on lahkunud, kuid olulisem osa (lapsed) on jäänud. Lapsed vajavad Teid, kuigi nad võib-olla seda alati väga selgelt ei väljenda. Te küsite, kuidas elada õnnetuna. Ma saan aru, et Teil on praegu väga valus ja raske, kuid Te ei pea olema õnnetu. Ei ole sugugi hilja leida endale perekonna kõrvale ka teisi väärtusi, töö, sõbrad, hobid. Elu ei jää seisma, kuigi mõnikord võib meile nii tunduda. Probleemist rääkimise esimese sammu olete Te juba teinud kirjutades selle kirja. Kuna Teil on arvatavasti depressioon (sellele viitavad enesetapumõtted), siis soovitaksin siiski spetsialisti poole pöörduda. Psühholoogilist abi on võimalik saada ka väga vähese tasu eest. Psühholoogilise nõustamise keskuses SENSUS võtavad vastu nõustajad-praktikandid sümboolse tasu eest. Igas linnas ja maakonnas on psühhiaatri ambulatoorne vastuvõtt, mis on haigekassa liikmekaardiga tasuta.