olen lapsega kodune ja nüüd on minu ellu kerkinud nii mitmedki probleemid. Esimeseks on suhted minu elukaaslasega,mis muutusid koheselt peale lapse sündi. Meil polnud enam millestki rääkida ja arvan,et tema ellu on tekkinud keegi teine naine aga ,kui küsisin otse,siis vastus oli "ei ole mul kedagi" . Nüüdseks leidis ta lahenduse lahkuda tööasjus pikaks ajaks Eestist ja kogu lapsekasvatus on nüüd minu õlgadel. Tänu meie halvale suhtele olen ka huvi kaotanud lapse vastu ja pigem unistan,et poleks teda sünnitanudki. Kes oleks kõike seda ette näinud! Teiseks on probleem vanematega,kes alatasa kritiseerivad ,mis ja kuidas peaks lapsekasvatuses teisiti olema ja ,et ma teen lapse elu hoopis õnnetuks. Eks see lisab veelgi viha kõigi ja kõige vastu ja tahaks lihtsalt kuhugi ära haihtuda. Mul on pidev tahtmine mehele ära teha ja jätta nüüd hoopis laps talle kasvatada ja vaadaku kuidas hakkama saab. Seda olen talle maininud ja muidugi ehmatus oli siiski suur.Kas ma peaksingi toimima oma sisetunde järgi ja hakkama oma elu elama ning mitte mõtlema ,mida teised tutvusringkonnast arvavad. Ma ei suuda enam elada oma vihaga ja unistan,et saaks oma endise elu ikkagi tagasi. Mis nõu annaksite suhte koha pealt. Meie vahel pole midagi intiimset juba ligi1,5 aastat olnud aga leian tema taskutest igasugust kraami,mis tõestaks ,et tal on kellegiga suhe.Kas lõpetada see suhe ise ,kui ta pikalt reisilt tagasi tuleb ja jätta ka laps talle või pärida ausat vastust ,mis meie suhet puudutab? Praegu kannatab ju laps selle all ja kui minu tass on tühi siis ei suuda ka ma lapse tassi täita.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kirjast ei selgu kui vana on Teie laps. Sünnitus ja lapse eest hoolitsemine on ikka rohkem ema ülesanne ja seega on loomulik, et olete väsinud. Kui sünnib perre laps, võib tunda mees end tahaplaanile jäetuna. Sellest võib tekkida näiline eemaldumine suhtes. Võib olla, et Te ise ei usaldanud mehele kohe isa rolli. Vahel mehed "kardavad" tegeleda vastsündinutega, kuid mõne aja pärst saavad neist head, vastutust kandvad isad. Laps soovib alati endale isa ja ema ja nendevahelist head suhet. Seda võiks meeles pidada, kui suuri muutusi hakkate plaanima. Soovitan leida ja meeles pidada kõik meeldiv Teie mehe juures ja teie suhtes. Kooselu nõuab vahel pigutest, oma "mina" tahaplaanile jätmist. Viha ja kättemaksuga teete kõigepealt endale halba. Kui Te suudate rahulikult mõelda, millist käitumist mehelt ootate ja millist Teie käitumist võib tema oodata, ehk leiate mõne mõtte, mis teid lähendaks uuesti. Veel tulusam on see, kui suudate oma ootustest tema rollile rahulikult rääkida ja kuulata ära tema ootused Teie rollile. Pingutage mõlemad suhte säilitamise ja meeldivaks muutmise nimel.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.