Olen korra selle probleemi kohta teilt küsinud.Ühesõnaga küsimus oli selline,et kasvatan 14.a õetütart juba üle 2 aasta,kuna õde on alkohoolik.Probleem oli siis selles,et kogemata lugesin tüdruku päevikut,milles ta räägib oma armastusest oma naisõpetaja vastu.Ta püüab teha kõik et õpetaja teda märkaks ja ka teda armastaks,soovib ka õpetajaga kahekesi jääda.Olin tookord shokis sellest ja teie rahustav kiri oli et see on vanusega seotud ja ei pea muretsema.See asi jäigi sinnapaika kuni tänaseni,mil mulle helistas seesama õpetaja ja oli täielikus paanikas.Minu õetütar oli teinud talle mitmeid vastamata kõnesid ja samas ka kui helistab ei räägi midagi.Samuti ütles õpetaja et see algas juba mitu kuud tagasi,kuid ta püüdis ka rahulikuks jääda et ehk jätab järgi.Tüdruk pidi käima ka tema maja juures sõbrannaga peale tunde kus naeravad kõva häälega,samuti koolis naeravad ja itsitavad kui teda näevad samuti jälitavad teda.Ühesõnaga õpetaja on sellise käitumise pärast samuti shokis ja lausa kardab,kuna ei saa aru milles asi.Nüüd kui tüdrukul lasin õpetajale helistada ja vabandada sellise käitumise pärast,ütles ta pärast mulle et ta vihkab õpetajat-mis on aga vale!Rääkisin lapsega sel teemal et õpetaja võtab seda ahistamisena,kuid on näha et ta ei saa aru ikkagi sellest,ja tõesti vihkab nüüd selle eest õpetajat ja ma väga kardan mis saab edasi ma ei tea mida teha.On näha et ta ei pea neid tundeid õpetaja vastu ikkagi valeks,kuna tüdruk on mimu juures vähe olnud siis kindlasti ei usalda mind ta niipalju ja ka valetab lausa mulle mõningate asjade kohta.Kas ma peaksin pöörduma temaga psühholoogi poole või saan ma kuidagi temaga rääkides seda probleemi lahendada.palun väga nõu!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan õpetajal tüdrukuga rääkida. Oleks tore, kui ta kiidaks tüdrukut ja teeks talle selgeks, et enamat kui sõprus ta talle pakkuda ei saa. Siin on tegemist õpetaja ja neiu vahelise suhtega ja selle peaksid lahendama nemad ise. Teine võimalus oleks minna õpetajal koos neiuga psühholoogi juurde. Loodan, et selles koolis on psühholoog.
Kui õpetaja seda ette ei võta, soovitan Teil neiu psühholoogi juurde suunata. Ta saab oma tunnetest selgema pildi. Psühholoogi abil saab ta enesekindlust juurde, saab rääkida oma tunnetest ema suhtes, Teie suhtes. Psühholoog õpetab talle, kuidas tunnetega toime tulla. Soovitan Teil varuda kannatust, jääda rahulikuks, kuid oma nõudmistes kindlaks (vahel tuleb siiski paindlik olla oma nõudmistes). Teismeline soovib, et teda usaldataks, kuid kui ta ise usaldust kuritarvitab, peaks ta teadma, et usaldust uuesti võita on keerulisem.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.