Tere!
Olen mures oma 20 a. tütre pärast. Ta on üliõpilane ja käib poole kohaga tööl. Ta on alati olnud tundliku närvisüsteemiga, mitte eriti tugeva tervisega, ja nüüd tundub, et koormus ja pinge on tema jaoks liiga suur. Õppimist ta pooleli jätta ei soovi ja tööst ta ka ei loobu, kuna töö on huvitav. Ise pöördus ta mõned nädalad tagasi abi saamiseks arsti poole Psühhiaatria Kliinikusse Tallinnas, kuid pettus arstis ning lubas sinna kliinikusse enam mitte minna.
Mina temaga kontakti ei saa, minu soovitused ja küsimused ärritavad teda.
Ise ma sõnastaksin tema probleemi järgnevalt: ülinõudlikkus iseenda suhtes, nn. supertüdruku kompleks, soov olla kõiges parimate hulgas, soov olla eksimatu. Eriti valuliselt suhtub tööl tehtud vigadesse. Kõigele sellele lisaks ebakorrapärane toitumine, öösiti sage üleval olemine, enda pidev füüsiline koormamine.
Kohutav ja valus on seda kõike kõrvalt näha.
Kuidas aidata, kuhu ta võiks Tallinnas pöörduda?
ema

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui Teie soovitused ja küsimused tütart ärritavad, tuleb sellest loobuda. Proovige nüüd käituda temaga nii; kõiki tema tegevusi püüdke julgustada, kiita.
Püüdke aidata tal leida enesekidlus. Kirjutate, et temaga on raske kontakti saada. Kirjast ei selgu. kas te elate koos või eraldi. Üritage abistada teda sellega, et valmistate talle sööki mõni aeg ja oodake, et ta ise oma muredest räägib. Ta on Teil tubli, kuid ta pole selles ise kindel. Pole kunagi hilja last kiita ja julgusrada, kõige muuga saab ta ise suurepäraselt hakkama. Teie soovitused võivad tekitada temas tunde, nagu ei tuleks ta millegiga toime.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.