Tere! Olen 15-aasatne tüdruk.
Olen klassi ja kooli ees esinemistega alati hakkama saanud-mingi väike närv on alati sees olnud aga olen suutnud sellest jagu saada.
Kuid selle kooliaasta kekel viis minu käitumine mind ennastki segadusse:
Nimelt ei suuda ma suurema hulga inimeste ees esineda ega isegi lugeda- see on kõige raskem kuna tihtipeale tuleb mul klassile ette lugeda nt. kirjanduse raamatutest või kasvõi kodutöid.
Minu lugemine muutub katkendlikuks, mul tekib raskusi hingamisega, värisevad käed ning hääletoon ja mul tekib tunne et kohe-kohe minestan.
Ma ei suuda ennast ka kõige suurema tahtmise juures kokku võtta. Sel hetkel muutun ükskõikseks-teisi klassikaaslasi poleks nagu minu jaoks
olemaski... seepärast tahaksingi nõu küsida:millest see võib tingitud olla ja mida ma peaks ette võtma sest üksi ma selle probleemiga toime ei tule?
Kas mingisugused rahustid ei oleks mulle abiks -see ja mitmed teised probleemid on mind väga närviliseks muutnud, ma ärritun pidevalt ja tihti ilma suurema pohjusetagi...
Palun aidake!!!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Selleks, et aidata, tuleks enne täpsemalt uurida. Praegu ma ei oska öelda, millest see on tingitud. Soovitan pöörduda algatuseks psühholoogi juurde. Koos asja arutades ja analüüsides saab selgemaks, millest on Sinu probleemid alguse saanud ja kuidas neid lahendada. Mis puudutab rahusteid, siis mõningatel juhtudel neid tõesti määratakse, kuid seda peab hindama arst, kas nad on vajalikud või mitte. Mingil juhul ei tohi rahusteid omal algatusel tarvitada. See võib asja ka hullemaks teha.