Tere!
Meil on probleem lapse lasteaias käimisega. Poiss on 3 aastane. Esimene nädal käisime lasteaias päris rahulikult, oli muidugi nuttu ja ütlemist et ei taha minna aga läks ja peale minu ära minekut rahunes maha kohe. Kuid vahepeal olime haiged ja nüüd ta täiesti keeldub lasteaias käimast. Hommikul kui ärkab kohe hakkab rääkima, et ei taha lasteaeda minna, kui lasteaia juurde jõuame hakkab nutma ja ikka kordab, et ei taha minna, rühma sisenedes ta hakkab lausa röökima. Võtan teda riidest lahti ja ta röögib koguaeg. Kasvataja võtab ta vastu ja ta klammerdub minu külge ning ei lase ära. Ja nüüd kasvataja räägib, et ta jaurab ikka terve päev peaaegu. Magama ta lasteaias ei taha hakata. Pidi ka nii olema, et kõik lapsed hakkavad magama aga minu poiss hakkab karjuma.Õnneks igapäev nii ei ole aga hommikud ja magamaminekud on jubedad. Vahest muidugi on nii, et ta pikutab lihtsalt ei maga, vähemalt ei nuta. Ja õhtul peale lasteaeda, ta hakkab jälle kordama, et ta ei taha lasteaeda minna. Kui küsin põhjust, siis ütleb, et seal on paha ja igav ja kasvatajad ja lapsed on pahad. Ja pärast veel ütleb, et kasvatajad löövad teda ja lapsed ka. Ta teeb kõik lihtsalt, et ei peaks lasteaeda minema. Kasvataja on juba öelnud, et ei tea mis küll edasi saab. Annab mõista, et ta ei lepi vist lasteaiaga. Kuid ta on vähe käinud ju peaaegu 2 nädalat. Ja lapse psüühikale pidi see halvasti mõjuma, nii ütles kasvataja. Eelmine aasta oli laps lapsehoidjaga kodune. Lastega on ta seltsiv, sest kui lähen talle lasteaed järgi ,siis ta mängib teistega. Ja lasteaia väliselt ta ka mängib väga hästi lastega. Ei tea, mida teha,sest töölt ma ei saa ära tulla ja kellegagi pole enam jätta last.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui laps teistega mängib, siis võib ta lasteaiaga leppida. Mõne lapse kohanemine uue olukorraga läheb aeglasemalt. Paluge õpetaja abi, et ta aitaks last kohaneda, kuna Te peate töötama. Kui Teil on võimalik, siis viibige hommikul lapsega koos mõni aeg lasteaias. Julgustage teda teistega mängima ja Te mõistate olukorda paremini. Kui see ei õnnestu, jätke poss mõneks päevaks koju, kuid käigu hoidja temaga lasteaias õhtul mängimas, või jalutage ise temaga õhtul lasteaiast mööda. Kui laps jääb koju, tuleb temaga leppida kokku, et see on ajutine. Kui on keegi laps, kes elab teie lähedal tema rühmast, siis võiksite lapsi kokku viia ja saaksite kaasata ka tema vanemad.
Teie püüdke laps õhtul magama panna kell 21.00 ja hommikul (alati) säilitage rahulikkus lapsega suheldes. Kui laps on hästi maganud ja kodus on rahulik, siis on ka laps rahulik ja läheb huviga ja rõõmuga päevale vastu. Rääkige lapsele kui tore on saabuv päev, kui palju toredat saab ta lasteaias koos teistega teha. Lubage pojal võtta kaasa mõni mänguasi, mida saab teistele näidata ja mängida anda.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.