Olen 48 aastane naine.Alustan oma probleemiga veidi kaugemalt.Ostsime 3 aastat tagasi maale maja,kõik oli väga hästi,mulle meeldis siin tööd teha oma kodu remontida koos abikaasaga ,eriti oma iluaias ja peenramaal võisin suvel päevade kaupa tegutseda.Aasta pärast võtsime minu isa enda juurde ,kes ei tulnud enam üksi toime,kuid tema seisund muutus järjest halvemaks,kuni jäi voodihaigeks,tema põetamine oli mulle väga raske püüdsin sellega nii hästi toime tulla kui võimalik ,selle aasta jaanuaris isa suri.Olime väga suures leinas omaõe ja vendade ning emaga,püüdsin hakata sellest üle saama ja oma elu edasi elama ,kui selle aasta mai kuus suri ootamatult ka ema... Sokk oli nii suur et algiul ei saanudki aru mis toimub,noorem vend,kes ema eriti hoidis,hakkas imelikult käituma ajas omi asju edasi nagu poleks midagi juhtunud,ma ei tea praegugi mis tema sees toimub.. Nüüd endast-tunnen ,et olen täiesti läbi,ma ei taha enam mittemidagi teha,ei aias ega mujal.Minu lillepeenrad seisid suviläbi puutumata ja umbrohtusid,on täielik apaatia..,meil on koerad ja kassid -nendega ei taha tegelda enam,koguaeg on selline tunne,et kedagi ei taha näha,ka abikaasaga on suhted halvenenud,tülitseme iga pisiasja pärast.Nutan peaaegu iga päev ,mõtlen oma surnud vanematele,ja ei saa veel ikka aru et kuidas see võimalik on et nad nii korraga,ühe sama aasta algul lahkusid.Ma ei tea enam mida teha,tervis läheb halvemaks,selline tunne et tahaks ainult magada jamittemidagi teha,kuigi samas jälle ei saa magada,öösiti ärkan mitu korda üles,hommikul ärkan kohe väsimustundega ja siis olen päev läbi närviline ja jõuetustundega..ühesõnaga elu tundub vahepeal täiesti mõttetu..ma ei tea emam mida edasi teha?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Leinamine toimub inimeste puhul erinevalt nii emotsionaalselt, kui ajaliselt. Teie puhul on esmatähtis, et aktsepteerite oma vanemate kaotust. Surm on elu paratamatu osa. Mõelge oma suhetele vanematega. Te olite oma isa suhtes väga tubli tütar, küllap isa oli Teile tänulik hoolitsuse eest. Tundub, et ka emaga olid suhted head. Nüüd on nad lahkunud, kuid Teiega on lähedased inimesed: õde, vennad ja mees. Soovitan minna vanemate hauale, panna küünal põlema ja mõttes kõneleda nendega. Siis võtke täitmiseks üks ülesanne, näiteks korrastada paar meetrit lillepeenart, et kevadel ilus oleks. Kui saite sellega hakkama, siis kiitke end ja püstitage uus eesmärk. Ärge unustage, et olete vajalik oma mehele, sugulastele ja loomadele Teie ümber. Vahelduseks minge mehega kodust välja, teatrisse, kinno või mõneks päevaks SPA-sse.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.