Tere!Olen oma elukaaslasega koos elanud 7 aastat.Meie kooselu algul jõi ta pea
iga päev.Olen rääkimiste,pisarate,ähvarduste jne tulemusena saavutanud selle,
et elukaaslasel on kolme kuused kainuse perioodid tekkinud.Ja nüüd hiljuti jõi ta
jällegi kaks päeva järjest, kui ta siis koju tuli ja ma julgesin selle koha pealt suud
praotada,hakkas ta rusikaga vastu lauda taguma ja KARJUS, et kui ta üks kord
kolme kuu jooksul maandab stressi,siis see on normaalne ja kõik tema sõbrad teevad nii.
Sellele järgnes loeng sellest,kui halb naine olen ja talle kolm korda päevas kolme
käigulist lõunat ei serveeri(käin tööl 9-17-ni).
probleemiks on see, et ta kaines peaga kunagi ei räägi, mis tal südamel on.
Kui ta seda teeb, siis ikka ainult joobeseisundis ja ikka karjudes.
Olen temaga koos elades üleni n.ö ära komplekseerunud,tunnen, et olen jah,
töesti kõige halvem naine maailmas!
Mida ette võtta?
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma alustaksin sellest, et Te olete üks väga tubli naine. Mitte igaühel ei ole läinud korda elada oma elukaaslasega nii, et ta hakkaks üha harvem jooma. Teie olete suutnud teie ühise elu seada selliselt, et Teie elukaaslane on üha vähem ja vähem joonud! Ma usun, et paljud Teie saatusekaaslased tahaksid teada, kuidas see on Teil korda läinud. Mida Te sellist olete teinud, et ta on vähem jooma hakanud? Kuidas küll seda saavutanud? Kas Te võiksite sellest lähemalt kirjutada?
Mõni inimene ongi kohe selline, et tal on nii tugevad pidurid peal, et ta ei saagi oma südame pealt ilma tilka alla võtmata midagi rääkida. Nad on kohe niimoodi tehtud. Nii et selliste inimeste käest südameasjade kättesaamine on alati seotud riskiga, et enne peab ta midagi juua saama. Seetõttu, kui Te tõesti teada tahate, mida ta oma südames mõtleb, peate sellega leppima, et ta enne midagi julguseks võtab.
Teine asi on see, et see südamest tulev asi tuleb välja karjudes. Eks see ole ikka nii, et mida pikemat aega asi on kogunenud, seda kõvema vungiga ta valla pääseb. Küllap on see sisse kogunenud asi nii kange, et tahab väljaelamiseks valju häält teha. Või kardab ta, et kui ta vaikselt räägib, siis ei ole tema häält kuulda? Või ei võeta vaikselt rääkimist tõsiselt? Mõnedel inimestel on see tunne, et kui valjusti ütled, siis on ikka öeldud ja ka kuuldud.
Ja see kolmas asi on see, et kui Te olete suutnud nii tubli olla ja aidata mehel ilma alkoholita tervelt kolm kuud toime tulla (mis on tõeline saavutus sellise inimese puhul, kes on aastaid iga päev joonud), siis võiksite oma saavutust mehega jagada ja ka talle tunnustust anda tubli vastupanuvõime eest. Ja ehk andestada ühe libastumise kolme kuu jooksul. Kolm kuud on siiski väga pikk aeg. (Meenutage, et ta oli kord selline, kes jõi iga päev!) See, et ta nõudis Teilt, kes Te iga päev tööl käite, kolmekäigulist lõunat, on vist tema viis Teile öelda, et Te nõuate temalt võimatuid asju. Küllap on see ootus, et ta täiskarsklaseks muutuks üsna samaraske asi kui Teil kolm korda päevas serveerida kolmekäigulist lõunat. See nõudmine tekitas Teis tunde, et Te olete maailma halvim naine. Küllap tekitas Teie etteheide temas tunde, et ta on maailma halvim mees, kuna ta ei suutnud toime tulla Teie ootusega, et ta enam kunagi ei jooks. Aga oma arvates oli ta teinud jõupingutusi, ja karskust pidanud tervelt kolm kuud. Ja teie ei suutnud seda hinnata. Eks see võis tekitada tal küllalt raskeid tundeid, mida ta siis niimoodi välja elas.
Kannatlikkust soovides,
Harri Küünarpuu